lørdag 30. mai 2009

Endelig orden!!

Har et utrolig dårlig pinsevær her i nord. For ikke å surne helt bort etter å ha sett værmeldinga for Sør-Norge, kastet jeg meg over håndarbeid. Har fått forbud mot strikking og hekling av fysioterpeuten inntil skuldra mi blir bedre. Men fikk heldigvis klarsignal til å bruke symaskinen i små doser. Har ikke symaskinen min ofte i bruk, men dette ga faktisk mersmak.

Resultatet ble et strikkepinne-etui.
Fant mønsteret på http://www.pickles.no/ Mye fint på den bloggen.

Fikk meg litt av en overraskelse da jeg skulle legge pinnene i etuiet. Fant ut at jeg hadde ikke mindre enn FIRE sett strømpepinner i tykkelse 3,5!!!
Enten er jeg på god vei til å bli gammel og glemsk, eller så kan det muligens være at jeg er så livredd for ikke å kunne starte å strikke med en gang jeg kommer hjem etter å ha kjøpt garnet, at jeg kjøper et sett pinner bare for sikkerhets skyld.
Heller nok mest mot det siste:)

4 kommentarer:

Strikkelines sa...

heisann....ja du det der e du ikkje aleina om...med å ha mange pinner av samme..æ å...klare ikke tenke når æ kjøpe garn...så det bi gjerne pinna også...kjempesmart det der...her e været blitt bedre, men du verden som det ha regna. reine høsten ska æ si dæ..nu e det jobb,..så hei og hå

Heidi sa...

Kjempefint strikkepinneeuti! Skal jeg ha full opprydding i pinnene mine, har jeg nok 2-3-4-5... av flere sorter. God bedring så du etterhvert kan strikke og hekle igjen!
Fortsatt god pinse - skal ikke fortelle om hvordan været er her!

Grethe sa...

Det var et kjempefint strikkepinneetui. Jeg har også sett dette mønsteret, jeg må jammen få sydd med et slikt. Takk for inspirasjonen.

Stubbetufsa sa...

Fin pinnemappe!
Gratulerer med ny blogg! Du har heklet og strikket mye fint, oldemorsteppet blir fint!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails