onsdag 3. juni 2009

Knekkebrød

For ei tid tilbake så jeg et helseprogram på TV2 hvor de bakte Mimmis knekkebrød. Selv er jeg veldig glad i grov bakst og måtte selvfølgelig prøve disse. Oppskriften finnes på nettet, bare søk på Mimmis knekkebrød.

Første gangen jeg bakte disse ble ikke alle helt sprø. I dag har jeg bakt ny runde med knekkebrød og denne gangen fordelte jeg deigen på tre steikebrett i stedet for to. Knekkebrødene ble tynnere og det var ikke problemer med å få dem sprø.

Så nå venter en god lunsj med nybakte knekkebrød med cambozola og pære og en stor kopp te.

5 kommentarer:

Frøken Lykkelig sa...

Mmmmmm de så deilige ut!! Du .. har dere like dritvær som vi har ?!?!?!
Jeg begynner å bli mektig lei!!!!

Var veldig fint det strikkepinne etuiet som du har laget!!!! Kanskje jeg kan prøve meg på det en gang:-)

Ha en herlig dag!!

Laila sa...

Det høres herlig ut, for nok kjøpe meg en pakke knekkebrød jeg . Deilg med brunost på.

Flittige hender sa...

Knekkebrød er jo så godt mmmmmmmmmmmmmmmmm...

Hei igjen!
Jeg har nå logget meg ut som følger - Grethe- og logget meg inn igjen som Flittige hender.
Jeg har flyttet bloggen til en ny adresse.
Kom gjerne innom en tur :0)(0:
Ha en fin helg.

Heidi sa...

Det høres fristende ut med hjembakte knekkebrød - med brunost...

Anne-Grethe sa...

Takk for tipset! Jeg har også bakt disse og ikke fått dem sprø - de er jo gode men ganske så komakte å tygge på... Skal prøve å lage dem tynnere neste gang! :-) Ha en fin mandagskveld og takk for titten på bloggen din!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails