mandag 24. august 2009

Gjenbruk


Etter å ha vært innom bloggen til Lene, leneregine.blogspot.com, fikk jeg lyst til å prøve å hekle matter.

Skapet ble tømt for gamle sengesett og så var det bare å hive seg i gang med å klippe eller rettere sagt rive mattefiller. Forresten et arbeid som MÅ foregå utendørs såfremt man ikke har noe høyere ønske i livet enn å drukne i støv.

Har så smått kommet i gang med matta og så langt er jeg fornøyd. Blir spennende å se det ferdige resultatet når nu enn det måtte bli, for det tar tid hvis matta skal ha litt størrelse.
Utover høsten blir det ikke så mye håndarbeid på meg , for vi har vært så heldige å endelig ha funnet drømmehytta!
Hytta trenger litt oppussing. Har planer om å male alt av panel på vegger og i tak, så det får bli mitt håndarbeid fremover. Gleder meg skikkelig. Er veldig klar for hytte etter å ha tilbragt helgene i campingvogn helt siden ungene var små.

5 kommentarer:

Lisemor sa...

Den matta di ser kjempeflott ut! Duse, fine farger. Er det ikke tungt å hekle på den måten, og bruker du stor krok? Husker mormor brukte å hekle matter. Kjempesmart med gjenbruk, vi kjøper og kaster ALT for mye i dette landet!

Lisemor sa...

Forresten, gratulerer med drømmehytta! Her er det bare en drøm foreløpig, men den som venter på noe godt... :o)

Lene Regine sa...

Det blir jo kjempebra! Gleder meg til å se det ferdige resultatet;)

Lisemor sa...

Det ligger en utfordring til deg på bloggen min :o)

Turid sa...

Det ser jo ut til å bli veldig fint. Fine farger som harmonerer. Har heklet litt ryer og puter selv av filler, men har foreløpig heklet rundt. Ble inspirert til å hekle fram og tilbake etter å ha sett og fint dette ble.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails