tirsdag 29. desember 2009

Nybakt landbrød

Disse landbrødene er lette å bake og smaker nydelig.
Landbrød
1pk gjær løses opp i
1 l fingertemperert vann
1 ts salt tilsettes sammen med
2-3ss olje
4 dl store havregryn og
1 dl kli haes i sammen med
hvetemel til passe deig
¤
Deigen eltes godt og heves til dobbel størrelse
Formes til to brød som settes på bakeplate eller haes i smurte former
Heves i 30 min
Stekes nede i ovnen på 250 grader i 10min
Temperaturen settes ned til 200 grader og stekes videre i 25-30min.
¤


Nå går det mot lysere dager:)

3 kommentarer:

bodil sa...

Hei oppe i Nord.Tusen takk for oppskriften på brøa så virkelig gode ut.Dem må jeg prøve en gang.Så deilig nå vi går mot lysere tider.Nydelig bilde.Ønsker deg en riktig fin Romjul videre.Klem fra Oppdal Bodil..

Lise sa...

Mmm! Deilig med hjemmebakte brød!

Frøken Lykkelig sa...

Å ja... takk og lov for lysere tider! Det er jo ikke så lenge uten sol her.. men det er lenge nok syns jeg. I hvert fall syns jeg det som opprinnelig er fra Bergen:-)
Landbrødet så nydelig godt ut :-)

Ønsker deg og dine et fantastisk godt nytt år!!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails