onsdag 20. januar 2010

GRØSS OG GRU...


At jeg er glad i å lese er ikke noe nytt, heller ikke at jeg er mørkeredd...
Derfor er det utrolig rart at jeg elsker å lese skikkelig skummel krim. Trodde jeg hadde toppet skalaen på skumle og ekle krimbøker, men tok tydeligvis feil..
Fikk anbefalt "Fuglemannen" av Mo Hayder. Jeg startet med friskt mot,
men motet forsvant som dugg for solen etterhvert som jeg bladde om til ei ny side..
Boka starter med at fem prostituerte blir funnet myrdet, og så starter jakten på en morbid, sadistisk seksualmorder..
Selv om jeg KUN turte å lese boka i dagslys, måtte jeg tilstadighet titte meg over skulderen fordi jeg følte at noen holdt meg under oppsikt..
Tilogmed i helga da vi var på hytta merket jeg etterdønningene av boka..
Måtte ha mannen min med når jeg skulle på do:(
Gjett om ei som gleder seg til vi får montert toalett inne på hytta!!!
Har jeg lært noe av dette?
Mest sannsynlig ikke...
Er nemlig på utkikk etter neste bok av samme forfatter...

4 kommentarer:

Tussi sa...

Den boka høres ut til å være meget spennende. Jeg liker sånne bøker, og gjerne en liten grøsser også.
Men man hører jo alle lyder ekstra godt mens man leser disse bøkene....

God bok :)

bodil sa...

Hei.Tusen takk for tippset med boka.Men er ikke så gla i skummle bøker.Leser ikke så mye men låner lydbøker på bibloteket av og til å koser meg med når jeg sitter med håndarbeid.Ønsker deg en riktig fin Onsdagskveld.Klem fra Bodil..

solveig sa...

Eg har lese Kuren av same forfattar, og les gjerne fleire av same forfattar! Akkurat som deg er eg mørkredd, men "liker" seriemord.

http://ortentrovag.blogspot.com/2009/08/bok-52-med-atvaring.html

Lise sa...

Ha ha ha, som å høre meg! Jo skumlere jo bedre! At beina plutselig må opp i sofaen eller at man må kikke seg en ekstra gang over skulderen gjør det bare mer pirrende. Takk for tips!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails