torsdag 28. januar 2010

Storm???

På mandag og tirsdag forberedte Nord-Norge seg på stormen som skulle lamme hele landsdelen. Det viste seg i ettertid å ha vært et litt "overdrevet" ekstremvarsel. I store deler av området fikk vi ingen store følinger med stormen.
Den passerte som et kraftig uvær, men de fleste som er oppvokst i vår landsdel, er kjent med dårlig vær, og verden stopper ikke opp om det blåser litt rundt husveggene.
Kvelden min ble tilbragt i sofaen med håndarbeid og ei god bok.
Denne boka anbefaler jeg på det varmeste!!!
Den er ei bok som vil følge meg ei god stund fremover.
Sitat: "Alltid Alice er en gripende, vakker og jordnær roman om hvordan det er å leve med alzheimer- om hvordan det er å sakte, men uungåelig miste minnene om alt og alle man har vært glad i.
Historien om Alice er usentimental, rørende og opprørende lesning, og en sterk fortelling om det å aldri ville gi opp.

Er ferdig med et perfekt "tv-håndarbeid".
Denne halsen har jeg strikket så lang at jeg kan ha den dobbel.

Har brukt dobbelt garn, Faerytale, fra Du store Alpakka, fargene hvit og lys grå.
Brukte litt i underkant av 4 nøster.
La opp 46 masker på pinne nr 9 og strikket rett (rillestrikk) frem og tilbake til ønsket lengde.
Sydde kortendene sammen,
og voilà...
Det ferdige resultatet.


Den er lett, men samtidig varm og god, perfekt for en kald vinter.

4 kommentarer:

Ingrids Strikkeri sa...

Ja den værmeldingen slår heldigvis ikke alltid til;)'
Boken er nok en av mange gode i dette tema.;)
Halsen er bare helt lekker. Og ser virkelig varm og lun ut;)
Ha en kreativ og herlig helg;)

bodil sa...

Hei.Takk for tipset for boken.Leser ikke så mye men låner meg lydbok på bilbloteket av og til.Som jeg koser meg med jeg sitter med håndarbeid.Kjempe fin krage.Er så fint med grått.Ha en kjempe fin helg.Klem fra Bodil..

Stubbetufsa sa...

DET var hals det!
Må være deilig i kulda!

Lene Regine sa...

Den halsen var virkelig fin! Og oppsk skrifta så jo så enkel ut at jeg nok tørr prøve meg. Må jo var fint å gi bort i julegave.

Ha ei fin helg!

Lene

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails