fredag 5. mars 2010

Nok ei god unnskyldning:))))

Jeg leter alltid etter ei god unnskyldning for å spise noe godt;)
Denne gangen er unnskyldningen at det er helg...
God nok unnskyldning for meg i alle fall:)
Her kommer ei oppskrift på skoleboller som jeg gjorde om til "Skolestenger"
Skolestenger
225 g smør smeltes
5 dl melk haes i smøret og varmes til det er fingervarmt
Melk/smør-blandingen tilsettes 1,5 pk gjær,
1 kryddermål salt,
200 g sukker,
1 ts kardemumme,
2 egg og
mel til passe deig (ca1,1 kg)
*
Deigen heves i ca 40 min før den trilles ut til stenger eller boller.
Trykkes litt flate midt på og fylles med vaniljekrem.
Heves i 30 min.
Stekes midt i ovnen på 225 grader til de er lyst gyldne.
Avkjøles og pyntes med melisglasur og kokos.
Nyt baksten og helga:))))

3 kommentarer:

Tussi sa...

Namnam - takk for oppskrift!
God helg :)

karin sa...

Hei :)
Takk for hyggelig hilsen i bloggen min :)
Jeg ble så sulten og fysen på no godt da jeg gikk inn på bloggen din, hi hi, tror jeg skal bake skolebrød i dag! Kjenner allerede smaken av vaniljekrem ;)

Liker bloggen din godt, og du tar så fine bilder !

Så har du verdens fineste hund da, en toller?

God helg til deg og dine, vi blogges :))

Lise sa...

Mmm! Nydelig bakst! Ønsker deg en koselig helg!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails