fredag 26. mars 2010

Påskeforberedelser

Appelsin er vel den frukten jeg mest forbinder med påske.
Hadde overskudd av appelsiner og benyttet derfor muligheten til å bake
Appelsinkake med rømme.
Oppskriften finnes på www.detsoteliv.no


Laget noen påskelys.
Det var utrolig lett.
Alt du trenger er stearinlys, servietter, teskje og et tent stearinlys.
Fant fremgangsmåten her: http://karenklarbaeksverden.blogspot.com



Laget også disse eggene til å ha til pynt.
Knyt en blonde rundt et hardkokt egg.
Lag en blanding av konditorfarge, litt eddik og varmt vann.
La eggene ligge i blandingen til de har fått nok farge. Disse eggene lå i fargebad i ca 15 min.
Ta blonden av og la eggene tørke.

ØNSKER DERE ALLE EN RIKTIG GOD PÅSKE:):

6 kommentarer:

Frøken Lykkelig sa...

Her var det mange gode tips:-)))
Ønsker deg og dine også en herlig
påske! Håper på et vidunderlig vær!
Selv skal jeg nyte hintet av vår i
Bergen by i påsken :-))

Klem :-)

Tussi sa...

Flott påskepynt - og den kaka så veldig fristende ut!
Ha ei strålende helg :)

Elkat sa...

Råflott påskepynt,det der var lurt.Må prøves senere.Og fine lys.Nå er vi på tur på hytta til mor...Ha ei flott helg!

Alvas hjørne sa...

Den kaka så virkelig lekker ut!
Og nydelige egg du har dekorert, herlig farge:)
Riktig god påske!

Lise sa...

oi så mye flott! De blå eggene ble spesielt lekre! Flotte lys du har pyntet! Jeg har brukt nesten samme teknikk med lys på servietter, bare at jeg brukte et strykejern på svak varme. Vær bare obs på at serviettene brenner, så det kan gå ganske livlig for seg! Men som pynt er de jo lekre.
Tenkte på deg den dagen du var her i byen, det var litt mye vær da, så du var ikke akkurat heldig. Men mye vær er du vel vant til, he he...
God påske!

Hanne sa...

Flotte, inspirerende bilder!
Takk for tipset om eddik i fargebadet til eggene. Jeg har strevd litt med å få fargen til å holde, men gjetter at eddiken virker som "fiksering"? Kjempefine egg!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails