tirsdag 27. april 2010

I gang igjen....

Nå er jeg i gang igjen til min mann store frustrasjon....
Mitt årlige problem er at jeg hver vår blir værsyk!!
Jeg unngår tv-reportasjer med flotte bilder fra sørligere breddegrader hvor de viser gress som grønnes, grønne museører på trærne, lettkledte mennesker....
Trodde jeg skulle klare å skjerpe meg i år, men den gang ei.
Er fullstendig klar over at våren i år blir sen p.g.a. all telen i bakken, og jeg er klar over at jeg har bosatt meg laaaaaangt mot nord.
MEN jeg var ikke forbedredt på at jeg skulle våkne til reneste snøstormen i dag, og værmeldinga for morgendagen er like dårlig!!!!!!!!!!!
Men det fine er at straks solen titter fram igjen,
forsvinner frustrasjonen som dugg for solen:)
Takk og pris for korttidshukommelse!!
Så av mangel på vår ute, bestemte meg derfor å lage egen vår INNE:)
Så nå er blomsterpottene fulle av urter.
Nyter både grønnfargen og duftene av mynte, rosmarin, salvie og persille.

Laget også en pizzaolje som skal få godgjøre seg ca ei uke før den testes ut på pizza.



OPPSKRIFT PÅ PIZZAOLJE

4-6 tørkete chili
2 kvister rosmarin, evt. oregano, basilikum
10 pepperkorn
2 fedd hvitløk
god olivenolje

Alle ingrediensene haes på flaske.
La blandingen få stå minst ei uke før den brukes som smaksforsterker til pizza og pasta.
Den smaker også godt på salat.

4 kommentarer:

karin sa...

Hei:)
Huff, den snøen som kommer på slutten av april er ille å takle!!! Da er det beste å fyre i ovnen, finne fram håndarbeidet og late som ingenting!
Ønsker deg ei knallfin vårlig helg!

Elkat sa...

Men det er lov å være værsyk,spesielt for oss her nord..
Lurt å ta litt grønt inn da,her har vi fått hjem ringblomster fra barnehagen som vi pleier etter beste evne og så har vi sådd solsikker..
Den olja du har laga måtte jo bare bli super med alt det gode krydret i.Skal prøve det en gang..
Ha ei fin uke! Klem.

Snertne sneller og små nøster sa...

Hei :-) Takk for hyggelig kommentar på bloggen min - du er hjertelig velkommen til å komme tilbake også :-D

Det har snødd jevnt og trutt i trondheim i dag også :-( Jeg begynner å bekymre meg for at det skal bli kaldt i bunad på 17. mai...

Har sett litt bakover i bloggen din, og det var mye spennende å se her også. Tror jeg skal prøve å lage pizzaolje :-)

Ha ei fin uke du også og klem fra Siv

Beyla sa...

Den hunden bedre være håpløst takknemlig! Snakk om å ofte seg for (u)dyret! Jeg kjøpte meg skinnvotter, gode gammeldagse og herlig varme, på et opphørsalg. Det er defintivt et av de beste kjøpene jeg noensinne har gjort! De er tynne nok til at det ikke er stress å holde båndet, varme og vindtette, men puster så jeg ikke blir klam og fæl på hendene. Elsk! Anbefales på det sterkeste, ofr virkelig - ingen burde fryse noensinne :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails