fredag 20. august 2010

Helgekos

Nå er det endelig helg og god grunn til å lage noe "ekstra".
Valget falt denne gang på
Røkelaks- og avocadoruller
De er veldig lette å lage .En stor potetlefse smøres med most avocado
(Kan også smøres med snøfrisk eller philadelphiaost)
Krydre med nymalt pepper
Legg på noen skiver med røkelaks
(Røkelaksen kan byttes ut med spekeskinke)
Dryss over finhakket vårløk
og litt ruccola hvis man ønsker


Lefsen rulles sammen
og
deles i passe biter



Klar for å nytes:)))


Passer perfekt som en liten snacks,
tapas eller forrett.




Måtte bare vise dette bildet jeg tok i sommer,
nærmere bestemt i Rondane.
Har fartet mye på kryss og tvers i landet vårt,
men faller likevel i staver om og om igjen
når jeg blir møtt av et slikt storslagent landskap.


GOD HELG TIL ALLE:)

3 kommentarer:

Snertne sneller og små nøster sa...

Sånn har jeg spist og det er DEILIG :-) Kommer en tur og får en smak jeg ;-)

Nydelig bilde og utsikt - man kan miste pusten av mindre :-D

Ha ei flott helg og klem fra Siv

Restegarn i Nord sa...

Hei, fant deg på bloggen til Ruskomsnusk og tok en tur innom.
Denne retten skal jeg jammen prøve til helga:)

Lene Regine sa...

Tenker jeg tar meg en tur innom jobb i morgen;) Håper vi sees!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails