torsdag 2. september 2010

Med på fisketur?

Når ettermiddagen bød på godvær
og en invitasjon til å bli med på fisketur,
var ikke valget vanskelig.

Kan man ha det bedre enn dette?
Et stille vann hvor fisken vaker,
bål og liflig duft av bålkaffe...


Det var nok far i huset som fikk stå for selv fiskinga.
Jeg liker nemlig ikke å tre mark på kroken...
Har ingen problemer med å sløye fisk,
men den sleipe, ekle og sprell levende marken kan jeg
godt være foruten.
Pysete? Jeg?
Meget mulig...
Småe, men mange ørret
ble resultatet av fisketuren.
Finnes ikke noe bedre enn sprøstekt ørret
så og si rett opp fra vannet og over i stekepanna.




Gjett om det var ei som gledet seg til
å få prøvsmake...



Kvelden kom smygende sakte, men sikkert,
og til slutt var det bare å pakke sekken
og starte hjemturen.
Med på hjemturen hadde jeg flotte minner fra en utrolig flott kveld
samt ei intens lukt av bål:)


7 kommentarer:

bodil sa...

Hei.Så koselig.Koselig med fisketur.Hælle dussen for en nydelig vov.Kjempe søt.Nydelige bilder.Ha en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

Laila -Karin sa...

Det ser ut som du har hatt en deilig tur.
Deilig å sitte slik med et stille vann.
Kunne ikke vært mer enig når det gjelder makk.
Av en eller annen grunn er jeg nærmest redd dem.
Guttene mine syns jo det er ustyrtelig morsomt
og liker godt å terge meg med det.
Ha en fin helg

Bente sa...

Høres ut som en koselig dag. Flotte bilder!

Restegarn i Nord sa...

Du har nokk hatt en flott tur i nydelig natur. Høsten kan virkelig være vakker!
Ha ei finfin helg:)

Snertne sneller og små nøster sa...

Det der så deilig ut :-) Skjønner godt at det ikke var noe vanskelig valg :-D

Riktig god helg og klem fra Siv

Stubbetufsa sa...

Å, du får meg til å huske yngre dager...

hobbybloggerne sa...

Så fin toller du har!
Og er det ikke bare helt himmelsk med nyfisk fisk ute i fri! Så ut som en fiiiiin tur iallfall :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails