mandag 6. september 2010

Uekte liftgardiner

Hadde lyst på liftgardiner til hytta.
Jeg hadde stoffet, men ikke "lift-tilbehøret"..
Hadde heller ikke tålmodighet til å vente
til jeg hadde vært på shopping neste dag.
Dermed måtte mine "små grå" jobbe litt før
før løsningen kom.
Ekstrahjelp:)
Tiri er vant til å være midtpunktet
og som den store primadonnaen hun er,
måtte hun ligge midt på stoffet mens jeg klippet det til.



Slik ble resultatet
med god hjelp av trykk-knapper .






Trykknappene er skjult på baksiden av stoffet.
Ei billig og veldig lettvint løsning:)





Siste rest av stoffet rakk til en liten løper.



6 kommentarer:

Anonym sa...

Veldig bra løsning - har lurt på selv hvordan det kunne gjøres - ønsker noen lettvinte julegardiner.
Dine ble bare flotte! :)
Takk for tips og ha en fortsatt god dag!
Hilsen Heidi, Sørlandet

karinanna sa...

Så smart løsning du hadde - og stoffet likte jeg kjempegodt.

Snertne sneller og små nøster sa...

Så lur du var - tydelig at de små grå lever i beste velgående ;-) Flott ble det!

Ha en fin kveld og klem fra Siv

Restegarn i Nord sa...

Duverden så flott det ble! Kjempesmart!!
En annen variant er å lage en slik rett gardin som du har gjort, sy en løpegang nede og stikke inn et stang/kosteskaft og så knytte gardinen opp med to bånd.
Ha en finfin dag:)

Barbros lille atelier sa...

Så smart og stilig! Har planer om å lage liftgardiner selv, og dette var jo veldig lurt:-)

Kirsti sa...

hei
Hvordan gjorde du dette trinn for trinn, jeg er litt treg. Vet du evnt hvor man kan handle det man trenger og samtidig får trinn for trinn beskrivelse. Finner ingen liftgardiner som jeg liker som er ferdig.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails