søndag 31. oktober 2010

Hvetebrød med ost og oregano

På kalde høst og vinterkvelder
smaker det ekstra godt med med fersk gjærbakst.
Denne gangen har jeg laget
HVETEBRØD MED OST OG OREGANO
Lag en vanlig gjærdeig av:
1 pk gjær
1,5 dl melk
75 g smelta smør
1 egg
o,5 ts salt
1 ss sukker
6-7 dl hvetemel
Deigen settes til heving i 30-40min

Så kjevles den ut.
Pensles med sammenpisket egg,
haes godt med hvitost på,
drysses så med tørket oregano.


Deretter rulles deigen sammen.



"Pølsa" deles i to lengder,
legges på stekebrett
og snittes før den settes til heving i ca 30 min.
Pensles med pisket egg.



Stekes på 225 grader i ca 15 min
midt i ovnen.
Etterpå er det bare å nyte:)
Smaker godt til en kopp te
eller som tilbehør til suppe.



7 kommentarer:

Tino sa...

Det så deilig ut, takk for at du deler oppskrift.

Nydelige vanter du hadde strikket i innlegget lenger ned, de likte jeg godt.

Ha en fin søndagskveld!
Klem T

Snertne sneller og små nøster sa...

Den så utrolig godt ut - jeg er veldig glad i oregano :-) Takk igjen for at du deler oppskrift (denne blir også lagt under favoritter) :-D

Ha en fin søndag og klem fra Siv

Barbro sa...

Åååå, den så deilig ut. Tror den må prøves ja :-)

Hilsen Barbro

Muffin sa...

Nam, tusen takk, må prøves! Har ikke oregano men litt brødkrydder får vel duge.

Elkat sa...

Ååå den så god ut! Må prøves snart,er veldig glad i oregano.Fint at du deler oppskriften.
Ha en fin kveld videre.

irina sa...

Ser deilig ut !! Tusen takk for søt kommentar :)

bodil sa...

Hei.Det så godt ut.Nam,nam.Tusen takk for oppskriften.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails