tirsdag 23. november 2010

Julegaveproduksjon..

For ei stund tilbake fikk jeg et lite hint fra svigermor
om at lue med flettemønster sto veeeeldig høyt på ønskelista til jul.
Ble veldig glad for dette tipset
for det er ikke lett å finne på gaver til eldre folk som har "alt".
Falt helt for Alpaca Silk fra Viking.
Et nydelig garn som består av 50% alpakka og 50% silke.
Det er lett å strikke med, mykt og stikker ikke,
noe som er veldig viktig når man strikker lue.

Da lua var ferdig,
fant jeg ut at det hadde vært
flott med votter til.

(En kamerasky modell;))))) )




Nærbilde av mønsteret som ligner på flettemønster,
men som ikke krever en flettepinne under strikkinga.



Kan jo ikke ha et blogginnlegg uten mat....
Denne gangen er det mørlefser som står på menyen.
Det eneste som ikke er bra med disse lefsene,
er at de er så gode at de ikke når fryseren uten at mengden har minket betraktelig;))




9 kommentarer:

Restegarn i Nord sa...

Heldige svigermor! Lue og votter ble helt nydelig.
Tenk at du kan bake så gode mølefser! Jeg har prøvd og prøvd, men får det ikke til. Min gammeltante som også bakte verdens nydeligste mølefser sin oppskrift har jeg brukt. Men nei, de blir ikke så myke og gode at de smelter i munnen slik som jeg husker hennes var. Nå har jeg endelig fått kjøpt mølefeser som er så gode som min barndoms mølefser. Og lykkelig er jeg for det:D
Jeg ønsker deg ei fin uke!

Bestemor Drillo sa...

Hei!
Tusen takk for koselig kommentar hos meg! Alltid kjekt med nye bloggbekjentskaper!
Nydelig lue og votter Lefsene smaker sikkert godt så det er ikke noe rart at de ikke når fryseren!Ha en fin uke!

Tromsøjente på 39 sa...

Hei Randi og takk for kommentaren din hos meg, det var koselig :)

Utrolig fint strikk du har laget, det blir nok glede når den pakken åpnes. Jeg fikk også lyst å prøve meg på noe slikt ;).

Koselig ja, å treffe andre fra nord :). Ser vi har flere felles interesser og jeg gleder meg til å se nærmere på bloggen din i morgen og følge deg videre :)

Klem :)

Janes hobbykrok sa...

Få flott lue og votter. Ser ut til å være et riktig godt garn. Syns du har valgt et veldig fint mønster også. Kan dette ha vært i Familien? Ha en fin uke. Jeg følger også selvfølgelig med videre.

GryNoKa sa...

Både lue og votter ser klempefine ut!
Koselig både å gi og få hjemmelagede gaver.
Klem : )

Snertne sneller og små nøster sa...

Det er godt at det blir lagt inn ønsker innimellom - for som du sier, det er ikke lett å finne på noe til noen som har alt. Et år fikk svigerfaren min hjemmelagde elgkjøttkaker ;-)

Lua og vottene ble kjempefine, og hun blir nok veldig glad for dem :-)

Syns du har all grunn til å være stolt over lefsebakinga jeg :-) Jeg er imponert over dem som lager lefser - det har jeg aldri prøvd.

Ha en flott dag og klem fra Siv

Randis side sa...

Så fin lue! Flott med spesifikke ønsker! Tenker svigermor blir glad :) Mørlefser e så godt, kan skjønne at det det må smakes på, bare litt, og så litt til :)) Ha en fin torsdag i kulda, klem

irina sa...

Tusen tusen takk :) Setter så pris på det. Blir rørt og ydmyk jeg over at du gjør det for meg :)

Jeg kan ikke lage lefser...får de ikke til. det og skuffekake :(
Dine så utrolig gode ut :)

bare send nedover en pakke .) hi hi....lefse take away...kjøper jeg :)
Klem

Elkat sa...

Nydelig lue og votter.Flink du som får til sånt,og heldig mottaker..
Å sånne lefser er nydelig,kanskje man må prøve en runde før jul.
Ha ei flott helg!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails