søndag 19. desember 2010

Bakedag

4. søndag i advent..
Nå nærmer jula seg med stormskritt,
og dagen har vært brukt til å få de siste kakene i boks.
Været har vært kaldt og nydelig.

Har også vært en lynvisitt innom symaskinen.
Surdeigsbrød holder seg best i tøypose.
Laget derfor verdens enkleste brødpose av
kjøkkenhåndduk.
Håndduken ble brettet dobbel
og to sømmer ble sydd.
Vips så var brødposen ferdig.
Skulle ønske alt håndarbeid gikk like raskt unna..





Sarah Bernard

Jeg er av en eller annen merkelig grunn ikke spesielt glad i sjokolade.
Men hvis sjokoladen topper en liten mandelbunn
med mokkakrem, stiller saken seg helt anderledes....
Har prøvd å legge Sarah Bernard i fryseren
(altså konfekten, ikke dama....)
i håp om at konfekten ikke var så fristende i frosen tilstand.
Men den gang ei,
for den smaker nydelig da også....
Da er det bare en ting å gjøre,
nemlig spise den opp i full fart så den ikke kan friste meg mere....


7 kommentarer:

GryNoKa sa...

Jeg skal også bake Shara Bernard, det er en traisjon hos oss.
Ønsker deg kjempefine førjulsdager!
Klem : )

Tromsøjente på 39 sa...

Lurt å kvitte seg med fristelsene ;).

Fin headder på bloggen - julegata vår :))

Klem :)

Bente's sa...

Så fint bilde av julegaten!
Disse kakene/konfekten..skal jeg ikke lage - rett og slett tør ikke utsette meg for fristelsen til å spise alle selv C",)
Bente

Mayen sa...

Godt å se at flere e ute å tar bilda i mørketida, og artig at du har lagt julegata som heading. Ser ut som du tar bilda mot øya, og æ mot di øy? Mayen

bodil sa...

Hei.Så mye godt.Nam,nam.Nydelig bilde.Ønsker deg og dine en riktig God Jul.Klem fra Bodil.

Ulla-Bella sa...

Smart tips med brødposen:)

Restegarn i Nord sa...

Sara Bernard`ene dine ser hærlige ut!
Og tenk, jul om 3 dager! Imorgen er innspurten hos meg, gulvvask og pynting av juletre. Lille julaften har jeg bare tenkt å kose meg, men,men, kjenner jeg meg sjøl rett så flyr jeg vel litt fram og tilbake mellom tv og kjøkkenet:)
Klem og fin jul ønskes fra meg:D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails