fredag 10. desember 2010

Helgefred

Nå har jeg nytt en utrolig god middag med indrefilet av
rein, grønnsaker og fløtegratinerte poteter.
Måltidet ble ikke noe dårligere av god rødvin til.
Hunden (og meg selv) er lufta,
og nå skal jeg sige godt ned i godstolen med nytt håndarbeid
og litt mere rødvin...
Jeg er herved klar for å starte helga!!!!


Har hekla litt forskjellige "snøkrystaller" og stivet de lett.
De skal brukes når julegavene skal pakkes inn.




En pakke er "klappet og klar".
Et snøkrystall og en grankvist pynter litt ekstra opp.





Kakeboksen er fylt med hjemmelaga Maryland cookies.
Håper vi ikke går tom før jula er her;(
Maryland cookies
200 g smør og
3 dl brunt sukker røres hvitt
2 egg
1 ss vaniljesukker
5,5 dl hvetemel
2 ts bakepulver
0,5 ts salt
2 plater hakket kokesjokolade
2-3 dl hakkede nøtter blandes i smør/sukkerblandingen
Trilles ut til små kuler som settes på bakepapirkledt stekebrett.
Stekes midt i ovnen på 180-200 grader til de er lyst brune.

9 kommentarer:

Lene Regine sa...

Oj! De krystalene var kjempefine Randi! Og gjorde pakkene skikkelig lekre! Heldig er den som får sånne;)

Kos deg i kveld, den maten hørtes veldig god ut! Vi sees plutselig i januar, jeg brurde vel være på plass 5. januar...

Ha ei fortsatt fin adventstid!

Lene

Tromsøjente på 39 sa...

Det var noe til mat! Hørtes kjempegodt ut. Vi bruker å ha det en av dagene i romjulen,, gleder meg :).

Så fine pakker du lager med en hjemmelaget hilsen. Det var spesielt. Grankvisten fremhevet snøkrystallet :).

Takk for hilsen hos meg. Tror jeg også trenger å ta ny backup på denne maskinen, for nå er det en stund siden. Den stor skrekken ja. Trodde jeg skulle gråte da vi mistet kontakt med den eksterne, men heldigvis ordnet det seg :).

Må du ha en koselig kveld videre med håndarbeidet og vin. Her er det et glass øl og håndballkamp :)

Bente sa...

Så flotte krystaller! Det var jo en kjempeidé å pynte pakkene med slike. Takk for tipset!
Og takk for oppskrift. Disse så supergode ut. Må testes!
Ha en fin helg!

Ulla-Bella sa...

Snøkrystallene er utrolig fine. Så koselig du har pakket inn gaven:)

Tonemor sa...

Flotte pakkene blir med slike nydelige snøkrystaller.
God helg

Restegarn i Nord sa...

Mmmm... nydelige cookies det der! Jeg bruker også å bake slike og de er farlig gode:)
Så koselig med snøkrystallene du har laget, det setter et så personlig preg på pakkene:D
God helg videre!

Snertne sneller og små nøster sa...

Så utrolig fine de var, og så mange forskjellige du har laga :-) Pakken ble flott! Det er vel like før det kommer noe rødt i glasset her også ;-)

Ha en fin kveld og klem fra Siv

Muffin sa...

Fine snøkrystaller! De er sikkert fine som juletrepynt - og tar seg godt ut på pakkene! Vi har også laget cookies, den siste ble spist opp i går så nå må vi til pers med nye. Kos deg fortsatt!

frkhanssen sa...

Så fine pakkene ble med snøkrystaller på:)
Tusen takk for veldig hyggelig kommentar på bloggen min, så klart du må strikke kjole. Jeg gleder meg til å se den.
Kos deg med julefobredelsene, det gjør i hvertfall jeg.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails