torsdag 2. desember 2010

Julegave til ....

Det er ikke lett å handle julegaver.
Slettes ikke når det er så mye flott å velge mellom.
Prøver å kjøpe gaver som jeg selv hadde blitt glad for å få,
men det har sine bakdeler....

Fant disse to lyslyktene på Kremmerhuset.
Kunne ikke la være å kjøpe dem.
Problemet var bare hvem jeg skulle gi de til....
Klarte ikke å bestemme meg for hvem som skulle bli den glade mottaker.
Tenkte lenge og vel,
men klarte fortsatt ikke å bestemme meg....




Fant hele tiden grunner til at den ikke passet hos den ene,
så den andre.
Fikk ikke ro i sjela før mottakeren endelig var avklart......





Kunne ikke finne mere verdig mottaker enn
meg selv....
Jeg har nemlig en stor forkjærlighet for lys, lysestaker og lykter,
og fyller stadig huset med nytt.
Begynner å gå opp for meg at det kanskje ikke er så rart at
jeg sliter med å bli ferdig med gavehandelen;)))))





Midt oppe i juleforberedelsene er det godt
å sette seg ned med ei god bok eller to.
Potensgiverne og Rapsgubbene av
Karin Brunk Holmqvist er fylt med lun humor
og lesingen går unna i en fei.








5 kommentarer:

Ulla-Bella sa...

Haha, men de lyslyktene fortjente du helt sikkert selv:)

Tussi sa...

Så fine som de var, tok du nok en riktig avgjørelse!
Det er jo nå vi virkelig behøver masse lys.
Ha ei fin helg :)

Anonym sa...

Lyktene var kjempefine! Du kunne jo ha gitt den ene til meg:) Trenger noe som gir lys og varme etter 2-3 uker med minus 10 og opp! Og langtidsvarslet ser ikke noe bedre ut.. :( Har akkurat tatt ut Chalah fra ovnen og hjortegryta står og puterer på ovnen. Første rødvinsglasset er fylt opp og jeg er klar for besøk fra sør! Ha en fin førjulshelg!
Klem fra lillesøsteri Oslo :)

bodil sa...

Hei.Kjempe nydelige.Deg fortjent.Fikk en slik en til bursdagen min til en venninde jeg å.Nydelig med lys i.Ønsker deg en riktig fin førjulshelg.Klem fra Bodil.

Restegarn i Nord sa...

Kjempeflotte lyslykter du har kjøpt,-skjønner godt at du vil ha dem selv:D
Ei fin helg ønskes fra meg!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails