tirsdag 28. desember 2010

Romjulstrikking

Når alle juleforberedelsene er over,
er det godt å kunne sette seg ned med håndarbeid.
Jeg er veldig glad i hansker, absolutt noe jeg ikke får nok av.


En tur innom Husfliden førte til at jeg oppdaget
Cocoon fra Du store alpakka.
Måtte bare kjøpe med meg et nøste.



Garnet passer godt til å kante med,
og Senjagarn kjøpt på Nille er akkurat passe tykt til å strikke selve hansken av.
Brukte pinner nr 4 til kanten
og pinne nr 2,5 til resten av hansken.

8 kommentarer:

Snertne sneller og små nøster sa...

Herlig med hansker, og garnet du strikka kanten med var tøft :-) Jeg holder på med ei grå lue til meg selv (ja, faktisk til meg selv) :-D

Ha det fortsatt fint og klem fra Siv

Randis side sa...

Fortsatt God jul! Fin hansker :) Pirk-arbeid med alle fingrene... Deilige tøfler i forrige innlegg. Lager du sålene sjøl? Ser du også har de samme tova nissene som meg. Strikka sjøl? Ha fin romjulsdager, klem

Tromsøjente på 39 sa...

Så flott den kanten ble. Har selv lagt meg opp votter, og trodde det skulle gå fort nå i romjulen, men jeg er ikke kommet langt nei, tiden flyr :)

Spurven sa...

Du er flittig som strikker hansker - så tålmodig er ikke eg:-) Og kjempefine votter du viste fra Morkland, har knapt sett noen så fine før. Og flotte tøfler - mor di frys nok ikkje på føten i dem.
Takker også for kommentarer din hos meg her tidligere - du veit det er no rart med det, vi damene kan no lett tenke smått om oss sjøl iblant. Da gjelds det vel å se seg sjøl i speilet og snakke pent til den man ser:-)

Fortsatt god jul til deg og dine!
Klem fra Spurven

Mayen sa...

Du e rå! Har strikka ETT sett hansker engang på åtti-tallet og det holder... Godt at andre orker for de ble utrolig fine:-)
Mayen

Janes hobbykrok sa...

Det var da riktig flotte vanter, kanten rundt var bare knall fin. Ha et aktivt år i 2011.

Ulla-Bella sa...

Så flotte vanter. Cocoon er superfint å kante med:)

salige lavendel sa...

Wow, så flotte hansker!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails