søndag 12. desember 2010

Surdeigsbrød

Det er stor forskjell på brød.
Hvor stor forskjell var jeg ikke klar over før jeg smakte
ekte surdeigsbrød.
Hadde egentlig ikke trodd at jeg skulle våge meg på
dette selv,
men etter en tur innom http://trineblogg.blogspot.com/
hoppet jeg i det.
Etter ei uke med stell av surdeigen,
ble dette resultatet.
Nydelige, saftige, smakfulle, litt tidkrevende brød.
(Som ikke smaker surt:)
Absolutt verdt innsatsen...

Lyst landbrød




Valnøttbrød, perfekt til bl.a. oster.
Dette brødet laget jeg etter innfallsmetoden.

En god surdeig er en perfekt julegave.
Anbefaler Morten Schakendas bok
"Om boller, brød og tilfeldigheter fra bakeriet i Lom"
og Trines mektige matblogg
for de som ønsker å prøve.
Anbefales





4 kommentarer:

solveig sa...

Eg laga meg ein surdeig i haustferien (Kjøpte då Schakenda si bok) som eg har halde liv i. Frukt- og nøttebrødet med surdeig og litt gjær vert årets julebrød inspirert av. Eg kastar ikkje surdeig, men har han i vanleg brøddeig og fornyar han, slik at eg kan bake surdeigsbrød når eg vil. Eg og vart overraska over at dei ikkje var sure!

Ulla-Bella sa...

Så koselig det ser ut - med den surdeigsgaven:)

Tino sa...

Brødet så deilig ut.
Så flotte snøkrystaller du har laget i forrige innlegg,koselig å kunne pynte med de til jul.
Kos deg videre i adventstiden.
Klem T

bodil sa...

Hei.Det så godt ut.Tusen takk for oppskriften.Så godt som det er med julefrokost med godt brød og godt pålegg.Gleder meg å komme på hytta i jula med gode julefrokoster.Ønsker deg en riktig fin førjulsuke videre.Klem fra Bodil.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails