lørdag 15. januar 2011

Et lite livstegn

Det er fortsatt liv i meg,
til tross for at det er ei stund siden jeg har vært innom bloggen.

Har ikke kommet meg helt etter juleferien,
er stuptrøtt stort sett hele tida:(
Jeg har bakt grove knekkebrød.
Disse knekkebrødene er utrolig gode,
spesielt hvis man er glad i nøtter og korn.
Oppskriften finner dere her

Jeg tørket knekkebrødene litt lengre enn oppskrifta tilsa
for å få de ekstra sprøe.

Nam, nam!




Så lenge Kong Vinter regjerer her nord,
får vi ikke nok av votter.
Disse herrevottene skal min sønn få.
Mønstret er en kombinasjon av flettemønster fra Drops design
og mitt eget.

8 kommentarer:

Randis side sa...

Godt nytt år! Så hyggelig å høre fra deg igjen :)) De knekkebrødene er bare deilige, og kan bare anbefales! Kaldt ja! Det har det vært i hele desember og januar, når en ser bort fra jula som bare va helt fantastisk, også værmessig :)
Flotte votter! Heldig gutten din :) Ha en fin helg, klem

Tussi sa...

Velkommen i klubben! Kan ikke huske at jeg noen gang har vært så innmari trøtt...
Jeg har sett oppskrift på knekkebrød før, og har lyst å prøve, men det finnes ikke ork. Har ikke bakt brød siden før jul, selv om jeg egentlig ikke liker kjøp-brød..
Vottene dine var kjempefine, det gjorde seg med fletta! Jeg stikker også votter, det er det eneste jeg har gjort siden jul.
Håper slappheta går over med lysere tider.
Ønsker deg en fin helg :)

Mayen sa...

Godt å ha deg tilbake! Og no har æ printa ut knekkebrød oppskrifta, det begynne å bli tomt i boksen, så æ skal bake mer imorra:-) Oppskrifta ligner den æ bruke, men med en liten vri. Prøv også med knust havsalt på toppen, da blir det farlig godt.. Mayen

Elkat sa...

Hei,godt nyttår.
Ja det er godt med hjemmelagde grove knekkebrød nå etter jula.Mamma har bakt noen ladninger allerede,fordi hun har varmluftsovn og det har ikke vi,men denne oppskrifta du har her kan jo jeg også bake , så den skal jeg prøve..
Flotte votter du har laga!!
Ha ei fin helg.

Ulla-Bella sa...

Kjempefine votter du har strikket. Knekkebrødene ser gode ut, og takk for link til oppskriften:)

Restegarn i Nord sa...

Kjempeflotte votter!
Knekkebrødene ble så gode, jeg laga dem på lørdag og de gikk ned på høykant!
Klem og ei fin uke videre fra meg:D

Snertne sneller og små nøster sa...

Hei på deg! Koselig å 'høre' fra deg igjen :-) Jeg googla faktisk Mimmis knekkebrød i dag, og har en plan om å prøve meg på dem til helga :-D Takk for tips om å tørke dem litt lengre. Knallfine votter!

Ha det godt - klem Siv

bodil sa...

Hei.De knekkebrøene så veldig gode ut.Nam,nam.Tusen takk for oppskriften.Kjempe fine votter.Mildvær på Nordvesttlandet nå.Nå går det mot vår.Deilig.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails