torsdag 6. januar 2011

Test av tålmodigheten...

Da er vi i gang med 2011.
Det blir spennende å se hva dette året byr på
av godt og av vondt.
Her er det bare å krysse fingrene og håpe på det beste..
(Det var pessimisten i meg som talte...)

Et dårlig bilde av fjellfyrverkeriet her i Tromsø.
Disse vottene har virkelig testa tålmodigheten min.
Omgangene med tre farger gikk veeeeldig tregt,
Jeg oppdaget at jeg hadde glemt å strikke åpning til tommel alt for sent,
så jeg måtte rekke opp,
Så strikket jeg litt for langt da jeg skulle starte felling på votten og måtte rekke opp
atter en gang,
strikket så tre varianter av tommel før jeg endte opp med en siste variant.
Kan derfor med hånden på hjertet si;
Jeg strikker ikke flere av disse vottene
(selv om jeg ble godt fornøyd med resultatet)
Håper ikke dette blir malen
for hvordan det skal gå med resten av prosjektene mine i 2011....

15 kommentarer:

Randis side sa...

Nydelige votter, men pirkarbeid :) Og skal man plages, så plages en dobbelt opp.. Det e ikke mange år siden jeg begynte å strikke votter. Vet ikke kor mange gensere jeg har strikket, men votter kan det ikke være så mange.. Har alltid hatt skrekk for tommelen :/ Dessuten skal jo de være like stor. Ha en fin kveld, vær stolt av de flotte du endelig ble ferdige med :) Klem

Ulla-Bella sa...

Ser ikke lette ut heller. De ble kjempefine da:)

bodil sa...

Hei.Hørtes ikke noe kjekt å må rekke opp igjen.Men de var virkelig kjempe nydelige votter.Ønsker deg en riktig fin Torsdagskveld.Klem fra Bodil.

Barbro sa...

Mye mønster, og de ble veldig fine :-)

ajende sa...

Æ e imponert at noen klarer slike innvikla mønster. Nydelig strikk dette

Tromsøjente på 39 sa...

Det var flotte votter! Mye arbeid, og enda litt til :). Har strikket noen votter og skjønner godt hvor ergelig det er å måtte rekke opp igjen. Har måtte gjøre det, når jeg i svime har glemt å flytte tommel-hull til motsatt side :). Trøsten er at man lærer, så om du lager flere av disse vil det helt sikkert gå bedre ;)

Mayen sa...

Det kan ikkje bli verre!Æ love! Neste vottepar blir helt fin! Oppdaga plutselig at du hadde ei bokliste på bloggen, ser jo at det e endel interessante bøker der.. Noen du anbefaler? Kanskje vi som har bokliste på bloggen skulle legge til terningkast når vi har lest ei bok?
Mayen

Snertne sneller og små nøster sa...

Syns du skal klappe deg selv på skuldra for at du ikke lot vottene bli en ufo jeg :-) Jeg prøver å la optimisten i meg være den som roper høyest :-D

Riktig god helg - klem Siv

Tino sa...

Vottene ble skikkelig fine, så de er jo verdt arbeidet!
Ønsker deg en fin helg!
Klem T

Frøken Lykkelig sa...

Veeeldig fine votter!!!! Jeg tror ikke jeg har tålmodighet til det der!!!
Jeg tror jeg må teste ut det surdeigs brødet som du har laget! Det så veldig godt ut :-))
Ha en fin fin helg!

karinanna sa...

Synes det var godt gjort at du gjorde de ferdig - vottene ble jo kjempefine til slutt.
Ha en trivelig helg.

Tilonino sa...

De vottene var kjempefine. Har lyst til å prøve selv engang.
Ønsker deg en fin uke :)
tine

Muffin sa...

Opprekking er en del av gamet. Syns rekking er artig, egentlig ;) Men vottene ble veldig fine!!

Bente sa...

Men fine, det ble de absolutt!!

Pusterommet sa...

Flotte votter, har nettopp fått diverse selbumønster ,så nå skal jeg også gå i gang.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails