torsdag 10. februar 2011

The final result

Jeg har lenge ønsket meg et sjal,
men har syntes at de fleste sjalene ble for store.
Derfor passet det perfekt da jeg oppdaget
skjerf-sjalet "Mimosa".
Det er betydelig smalere enn de store trekant-sjalene.
Det ferdige sjalet måler
38cm * 180cm etter blokking.
Perfekt å ha rundt halsen eller under jakken
da det ikke tar for mye plass.

Jeg er kjempefornøyd med resultatet,
og kommer garantert til å strikke mer av garnet
Cashmere Lace fra Gepard
samt prøve flere engelske oppskrifter.
Mønstret kan lastes ned gratis hos
Oversettelser fra engelsk til norsk fant jeg hos



Nærbilde av blondekanten.

Sjalet er superlett.
Det veier ikke mer enn 62 g!
Leste at ei geit produserer kun 200 g ull på et helt år.
Så med andre ord er det dyrebare ullfibre den produserer:)





6 kommentarer:

Randis side sa...

Den va bare lekker! Liker stilen og fargene :)) Må ha vært masse jobb å strikke alle de pong-pongene.. Ha en fin helg! Klem

karinanna sa...

Så lekkert det ble, nydelig kant rundt.
Ha en trivelig helg.

Snertne sneller og små nøster sa...

Så lekkert det ble :-)Jeg har som regel laga meg ganske mørke ting til vinterbruk, men sannelig er det fint med lyse farger også :-D Jeg skal se om jeg ikke kan pakke så lett til sommeren at ikke du også får plass i kofferten min ;-)

Riktig god helg - klem Siv

Restegarn i Nord sa...

Det ble bare helt nyydelig!
Et sånt lett og lekkert sjal er flott over en kjole en lun sommerkveld -drømme-drømme!
Klem og god helg:D

Ulla-Bella sa...

Dette var helt herlig. Så fint at du har lagt inn litt grått:)

bodil sa...

Hei.Det var virkelig nydelig.Nydelig mønster.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails