mandag 7. februar 2011

Å knekke koder

Å strikke etter norske oppskrifter har aldri vært noe problem for meg,
men engelske oppskrifter derimot...

De har for meg sett ut som gresk, kinesisk eller urdu.
Og jeg kan ingen av disse språkene.
Så derfor prøvde jeg aldri å knekke koden.

Inspirasjonen til å gjøre noe for å klare å knekke koden,
kom med dette garnet
Cashmere Lace fra Gepard.
Et nydelig syltynt garn fra Danmark.


Og da jeg først satte igang,
utstyrt med oversettelse og en stor porsjon tålmodighet,
oppdaget jeg at det som hadde hindret meg
var min egen overbevisning om at dette var umulig.

For det viste seg rett og slett å være enkelt!

Så moralen må være;
Ikke gi opp
før du har prøvd!

Det ferdige resultatet kommer snart;)






6 kommentarer:

Barbro sa...

Åh.... jeg er faktisk der jeg også.
har så mye fint jeg vil prøve ut, men gidder ikke sette meg ned for å "knekke" koden.

Kanskje man bare skulle prøve og ta seg tid til det??
Finnes sikkert en plass man kan oversette det.
Ønsker deg en fin uke videre
Klem fra Barbro

Randis side sa...

Så spennende strikkeprosjekt du har der!! Gleder meg til å se resultatet :) Fint du ikke ga deg på å teste ut engelsken :)) Så flott sol-bilde! Har ennå tilgode å se sola i år.. Ha en fin og flott strikkeuke :)) Klem

Ulla-Bella sa...

Blir spennende å se hva du lager. Helt enig - engelske oppskrifter krever bare en porsjon tålmodighet i førsten:)

Restegarn i Nord sa...

Så artig, ja det blir spennende å se sluttresultatet. Jeg har ikke prøvd engelske oppskrifter, men har hørt at det er slett ikke vanskelig.
Så flotte vinterbilder du har tatt:)

Snertne sneller og små nøster sa...

Så bra - det sitter sikkert mange rundt omkring og trenger motivasjon, meg inkludert :-) Jeg har lært at symbolene i strikkemønster er internasjonale, men enda ikke turt hive meg på et prosjekt. Gleder meg til å se ferdig resultat.

Ha ei fortsatt fin uke - klem Siv

bodil sa...

Hei.Har aldrig prøv med engelsk strikke oppskrift men hekling.Fikk til tror jeg nylig bynt.Men som du sier ikke gi opp.Nydelig bilde.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails