onsdag 2. mars 2011

Mens kulingen herjer

Mens regnet hamrer på vinduene
og vinden uler rundt hushjørnet,
sitter jeg og mimrer over ei rolig helg
med reneste påskeværet.




For første gang i år har jeg kunnet tatt med meg
strikketøyet ut på verandaen.
(Har selvfølgelig kunnet gjort dette igjennom hele vinteren,
men da med stor fare for å fryse ihjel...)



Den blå timen...



Har strikka tre par Bellavotter/ Bella-mittens.
De er inspirert av votter brukt i filmen "Twilight".

Vottene i filmen er ekstra lange,
men jeg har strikket en kortvariant samt en mellomlengde.
Brukte Alfa fra Sandnesgarn.

Vottene er strikket på et øyeblikk,
og passfasongen er perfekt.
Jeg liker nemlig veldig godt votter som sitter på handa.


Fant mønstret på denne bloggen
En stor takk til henne for å ha oversatt den orginale oppskriften til norsk:)


13 kommentarer:

Tove sa...

Åh så fine desse vottane var! Eg likar dei også best når dei sit godt på arma. Eg held på å strikke meg ein vest i Alfa, kanskje eg må bruke litt restegarn og prøve meg på vottar!

Bloggen din har forresten vorte så fin! Har du bytta layout? Var så fint med dei markerte kolonnene!

Tussilago sa...

Tenk at været og årstidene skifter så fort;) Ja, man har velhørt om henne som ikke syns det var bryet verd å ta inn sparken engang, for den satt hun jo bare på om sommeren også;)
Blåser alvorlig her også, så jeg koser meg mest innendørs. Nå leter jeg etter ei oppskrift på et heklet sjal...har heklet det før, ange ganger. Nå har jeg glemt hvor jeg la min egen oppskrift, så jeg må lete litt rundt her på nettet. heklet i tove-garn, ruter som blir litt elastiske. ikke trekantet sjal..litt avlangt.
Nydelige votter du strikker, kjempefine! Vi får håpe på godvær å strikke ute i til helga igjen;))

Lises drømmer sa...

dette er en blogg etter min smak! Nydelige bilder fra nordnorge, hekling, strikking og kaker:) denne skal jeg følge! Stor klem fra meg!

Tromsøjente på 39 sa...

De var fine du, skal ta meg turen inn. Takk for tipset :).

Deilig ja, å kunne sitte litt ute. Hærlig tid i vente :)

Ulla-Bella sa...

Her går det unna med vottestrikkingen ser jeg:) De er utrolig flotte:)

karna sa...

Det er så fine og kjekke votter, skal til med et par nå etter et skikkelig raid til jul -09. Og så tøffe heklesko du har laget.

Mayen sa...

Korsen veranda va det du satt på? Ei innebygd? No hyle stormen rundt hushjørnene her på øya, rått og fantastisk. Her LEVE naturen;o)

karinanna sa...

Nydelige votter - har tatt ut oppskrift- tenkte jeg skulle prøve å strikke de. Takk for at du la ut link til mønsteret.
Ønsker deg en trivelig helg.

Restegarn i Nord sa...

Så flotte votta! Ja det er godt vi har noe å holde på med mens stormen herjer! Gårdsplassen var nærmest nedsnødd da jeg kom fra jobb i stad, men jeg akter meg ikke ut med spaden før imorra formiddag. Jeg skal benke meg i godskolen ved peisen med strikketøy, TV og et godt glass vin, så får uvær være uvær!
Ønsker deg ei fin helg ute eller inne:)

bodil sa...

Hei.Ja været forandrer seg fort.Helt sikkert.Dårlig vær på Nordmøre i dag.Kos inne.Kjempe fine votter.Nydelige bilder.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

syogstrikbodillen sa...

Hej og tak for hyggelig hilsen.
Fint at være på besøg hos dig.
Her er så mange fine og inspirerende ting, både for hånd og mave!
Dine små blå babystøvler er bare så søde med de to knapper.
GO`BEDRINGS- KNUS.

Muffin sa...

Flotte de her vottene! Man har vel saktens bruk for votter enda et par måneder, vi som bor i nord.

Snertne sneller og små nøster sa...

De er skikkelig fine, og innlegget ditt nå ga meg (forhåpentligvis) sparket jeg trengte for å strikke slike. litjtupp har ønska seg slike lenge, og hun har enda ikke fått dem - jeg skjemmes i grunnen....

Deilig å sitte ute da :-) I helga har vi hatt skikkelig pyton vær, så i går var jeg ikke utefor døra lengre enn at jeg rakk å måke foran huset - ble en tur i dag, og det var godt :-D

Ha en flott søndag - klem Siv

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails