søndag 5. februar 2012

Det forunderlige været

Været slutter aldri å forundre;
Svalbard har hatt plussgrader tidligere denne uka,
på fastlandet har det vært minusgrader.
Helt bakvendt spør du meg:)

Helga ble tilbragt på hytta
(som vanlig).
Lørdag våknet jeg til 
nydelig vær og 4,5minusgrader.
Da var det bare å kle seg godt og komme seg ut.


Målet var fjellet ovenfor hytta.
Alle som kjenner meg vet at jeg har et heller anstrengt forhold til ski, 
og som takk for godt samarbeid med værgudene slapp jeg "plankene"
denne gangen også.
Fjellsida er "nesten" snøfri 
da desember og januar måned har hatt rekordlite nedbør,
 og det lille som finnes av snø er steinhard skare.




Da jeg langt om lenge kom meg opp
med blodsmak i munnen og melkesyre i beina,
var dette synet verdt hele slitet.

Det er utrolig hvor langt jeg kom meg
når jeg har mulighet til å rusle i eget tempo.




En saftig appelsin er flott belønning for strevet:)

 Resten av dagen ble tilbragt i godstolen
med verdens beste samvitighet.

Nok en julegave;
far i huset ønsket seg tynne sokker til fjellskoene.
Måtte selvfølgelig legge inn striper av limegrønt
for å kvikke litt opp:)
Har tidligere nevnt at jeg synes det er kjedelig å strikke
ensfargete sokker:(

Sokkene kan bli gode å ha,
for akkurat nå har værgudene vært på ferde igjen,
gradestokken viser nemlig
17,6 kuldegrader
her i Tromsø....

Kan ikke huske sist jeg har opplevd det...


5 kommentarer:

Ingunn sa...

Herlighet, så vakkert! Jeg blir nesten misunnelig over å ha slik natur tilgjengelig. Så nyt den, med eller uten blodsmak i munnen. Dere vet ikke hvor heldige dere er....

Snertne sneller og små nøster sa...

For ei nydelig utsikt - var vel verdt turen opp den der :-) Jeg er heller ikke glad i ski, og ser ikke frem til skidag om et par uker.

Flotte sokker!

Ha det godt - klem Siv

En rosa fugl sa...

Fin utsikt:D Definitivt verdt turen opp på fjellet:D

Siden du er glad i å fotografere, hva med å bli med på min fotografiske utfordring? Sjekk ut bloggen min og bli med! :D

GryNoKa sa...

For en utsikt!
Ha ei fin ny uke! : )

flisa sa...

Flotte bilder! Ekstra fint når sola er tilbake igjen, her er det også kaldt men vakkert. Ha en fin dag :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails