fredag 10. februar 2012

Fantastiske no knead-ciabattarundstykker


Jeg kom over denne oppskrifta hos 
Ina som har bloggen 
matpaabordet.com.
Matbloggen hennes er verdt et besøk.

Jeg kan med handa på hjertet si at dette er 
de beste rundstykkene 
jeg noen gang har bakt.

Oppskrifta finner du 
Mengden tørrgjær kan virke alt for liten,
men neste dag har deigen hevet godt.


Egentlig veldig greit å sette deigen før du legger
deg. Så har du nystekte rundstykker neste morgen.

Passer perfekt til å servere sammen med frokosten på
morsdagen:)
hint, hint.....



Det er ikke mye arbeid med rundstykkene,
og fingrene er like rene etterpå:)
Deigen brettes noen ganger med ei deigskrape eller slikkepott,
før de så deles opp med et pizzajul.



Det ferdige resultatet kan konkurrere med rundstykker fra 
 hvilket som helst bakeri...

Luftige, sprø og seig skorpe.

ANBEFALES!



2 kommentarer:

En rosa fugl sa...

Gøy med slike oppskrifter, som er supergode og knapt krever arbeid:D

Bli med på min fotografiske utfordring! Klikk deg inn på bloggen min og sjekk ut:D Øverst til høyre ligger det en direktelink til utfordringen:)

Klemmer!

Snertne sneller og små nøster sa...

Disse må jeg prøve - takk for tips! Jeg bruker ytterst sjeldent tørrgjær - syns liksom ikke jeg får det helt til da...

God helg - klem Siv

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails