tirsdag 22. mai 2012

Mens jeg venter på sommeren


Jeg er veeeeeldig klar over at
store deler av Norge koser seg med sommer og
temperaturer som kan konkurrere med syden.

Her er det for tiden oppholdsvær og sol,
men i følge yr varer ikke det lenge.
Da ødsler værgudene med regn i bøtter og spann atter en gang.

Værmessig har våren vært sur, kald og våt.
Håper at dårlig vår betyr kjempeflott sommer...




For å unngå å fryse på bena, 
har jeg strikket mine første ankelsokker.
Har brukt eget mønster
med forsterket hæl og såle.


Denne gangen var det en rest med 
Sisu som ble brukt.
 Pinner 2,5.
 Det minker sakte, men sikkert i garnlagret:))))



6 kommentarer:

Ingunn sa...

Været kan vi heldigvis ikke gjøre noe med, men strikke sokker, det kan vi. Imponerende med Sisu til sokker. Garnet er tynt, synes jeg, men prima sokkegarn som holder seg godt. Artige ankelsokker!
Takk for koselig hilsen hos meg, og ha en fin kveld!

BrittB sa...

Fine ankelsokker! Været, ja, det er et kapittel for seg selv...men akkurat nå nytes deilig kveldssol fra skyfri himmel her hos meg! :-)

Sidselsidserk sa...

Det blir finvær i sommer - det er jeg helt sikker på.... tror jeg.....kanskje.....
Sokkene var iallefall kjempesøte og kommer vel godt med uansett sommer.
Ha en finfin dag:-)

Tino sa...

Disse var søte!
Hyggelig at vil delta på min giveaway,tvi,tvi ;-)
Klem T

Snertne sneller og små nøster sa...

Her har vi heldigvis sommer akkurat nå, og vi var ganske utsulta på sorten vi også - håper den kommer nordover også :-)

Jeg har vært helt hekta på ankelsokker i SISU, og har strikka en 6-7 par den siste tida - artig småplukk :-D

Ha det godt - klem Siv

Alven sa...

Hei :-)

Takk for koselig kommentar :-)
Fine sokker du har strikket :-) Og håper været kan bli bra tross yr sine spådommer :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails