onsdag 11. juli 2012

Tør nesten ikke si det høyt....


Det er så jeg nesten hvisker når jeg sier dette;
"Hurra. Godværet har titta innom!"
Er litt redd for at værgudene skal ombestemme seg,
så jeg prøver meg med et forsiktig "Jippy!!!!"


Har nytt hver eneste solstråle,
for det er umulig å si hvor lenge det er til godværet titter innom neste gang.
Hortensia er en av mine yndlingsblomster,
og i år har jeg to skikkelig store, ca 70cm høye.
I godværet i dag blomstret begge med et vell av blomster.




Det er ikke ofte jeg leser dikt,
men dette måtte jeg bare dele med dere.
Humoristisk syn på hvordan man kan pleie kjærligheten selv om man blir gamle.

Visjon om kjærlighet 
Av Eivor Bergum

Det blir ikke enkelt å bedrive
elskovens kunst når
vi må snues i senga hver fjerde time.

Ikke lett å få seg et nummer når
beina er blitt to strikkepinner og
brystene to pannekaker hvor
syltetøyet stadig havner og 
amalgamfyllingene ikke lengre er kyssekte.

Hva hjelper det å ha lyst når
det er på kamferdrops og 
den pirrende fornemmelsen i 
brystvortene skyldes at de er 
kommet i klem under buksestrikken.

Når jeg stadig må forklare deg hvem
jeg er og hvem du er og hva vi heter og 
bulen i buksa di skyldes inkontinensbleien.

Nei, enkelt blir det ikke men 
hvem bestemmer når elskoven skal ta slutt
og at kjærligheten blir dement?

Jeg skal aldri gi opp men
overvinne lysten på kamferdrops
kle meg naken for deg og 
kle deg naken for meg

legge meg inntil deg på stikklakenet og
sørge for at vi blir snudd i takt
 hver fjerde time.


6 kommentarer:

Tussi sa...

Nei, man tør nesten ikke nevne det! Nå har det skyet over her, men temperaturen er bra.
Håper vi får noen dager med varme snart :)

Edny sine puslerier sa...

Det var godt skrevet!! Husk å leve mens du gjør det, husk å elske mens du tør det, er vel et uttrykk;) -Og hortensiaen var flott! Været må vi bare ta som det kommer;)

Snertne sneller og små nøster sa...

Unner dere der nord all mulig god sommer :-D Herlig dikt - både vakkert og litt trist på samme tid :-)

Ha det godt - klem Siv

Bente's sa...

Hiv deg ut og samle de D-vitaminene du kan klare....
ikkje godt å si hvor lenge det varer. De hortensiane var kjempelekker. Har en selv uti hagen som ikke er kommet lenger enn med noen skarve blader.
Diktet - FENOMENALT!
Bente

Jana Cingr sa...

Hello, and thanks! ♥
Jana

sigrid sa...

Så godt at dokke har litt sommar!
Den var innom og helsa på for nokre dagar sidan, den var vel på veg nordover ;-)

Og diktet, sterkt, flott med smerte i..

Sommarklem frå eit skoddetungt Sunnmøre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails