lørdag 18. august 2012

Møte med naturens helikopter....









Veps, klegg, blinding, mygg og knott
er ikke særlig trivelige,
men likevel til å leve med.
Vel og merke i små mengder....

Men når dette "helikopteret" kommer flyvende,
blir ikke jeg stående i ro.
Jeg ønsker ikke noen form for nærkontakt med den,
for jeg kan liksom ikke vifte den bort eller 
klappe den flat når den er på størrelse med en kjøttmeis....




Men da denne øyenstikkeren fant det for godt å 
beære meg med sitt nærvær,
var jeg nødt til å titte nærmere på den.
(Vel og merke med ei god linse,
laaang avstand.)




Må innrømme at den faktisk er litt fasinerende,
ligner nesten et militærhelikopter.





Eddekoppspinn med "diamanter".



Kveldsstemning.


4 kommentarer:

Bente's sa...

Oi oi oi, tror jeg hadde gjort som deg....holdt god avstand. Men skal si du har tatt flotte bilder -
Ha en flott kveld
Bente

BrittB sa...

Øyenstikkeren er så flott! Den er helt harmløs og gjør deg ingenting. Den har bare fått et merkelig navn, slik at alle er redd den, stakkars! :-)
Kjempefine bilder du har tatt!!

Desiree sa...

Så flotte bilder! Og spesielt de av militærhelikopteret :) Ja jeg får også angst når disse kommer flyvende, ikke så veldig begeistret for småkryp og flyvende gjenstander. Da er det godt å bo i nord, for vi har iallefall ikke så alt for mange av de :)

Tusen takk for det koselige besøket i bloggen min, og for at du la deg til som følger! Jeg har lagt meg til hos deg også nå, ser du strikker masse flott også!

Ha en fin onsdag!

Klem fra Desirée

Stubbetufsa sa...

Herlige øyenstikkerbilder!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails