fredag 28. september 2012

Handmade




Da svigermor døde, arvet jeg mange strikkepinner.
Blant alle pinnene i metall, plast og bambus
dukket disse opp.
De er laget for hånd av bein.





Utrolig å tenke på at noen har filt og pusset
et stykke bein til rett tykkelse.
Håndarbeid på sitt beste:)
De er ikke helt jevne i tykkelse,
men utrolig deilige å strikke med.
Jeg skal ta godt vare på disse pinnene.





Jeg brukte pinnene da jeg strikket ei tue av
restegarn i bomull.
Tua er strikket diagonalt.

Den er lett å strikke:
Legg opp tre masker,
strikk rillestrikk mens du øker ei maske etter første maske på hver pinne til ønsket bredde.
Når rett bredde er oppnådd,
feller du ved å strikke to masker sammen etter første maske på hver pinne til du har tre masker på pinnen.
Fell av.
Hekle evt en kant rundt tua.


God helg:)

3 kommentarer:

Spilloppa sa...

Hei! Fant bloggen din inne hos Britt, og her var det utrolig mange flotte bilder og fint å se.
De pinnene skjønner jeg godt du vil ta godt vare på, for en tålmodighet den må ha hatt som har laget de.
Ønsker deg en fin helg :)
Hilsen Marit

Desirée sa...

Ja de må du ta være på, tenk å lage sånne da! FOr et arbeid!

God helg!

BrittB sa...

Ja, du verden for en tålmodighet det må ha krevd å lage de strikkepinnene i bein...koselig å ta vare på slikt arvegods.
Ønsker deg ei fin-fin helg! :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails