fredag 21. september 2012

Om å utnytte øyeblikket



Å våkne til en utsikt som dette er ikke å forakte.
Blikkstille hav og glimt av blå himmel og sol
gir løfter for dagen som så vidt har startet.

Men løfter er ikke alltid til å stole på,
for en time senere trommer et kraftig regn på taket.

Mine planer om å nyte dagen ute forsvinner som dugg for solen.













Men plutselig snur været om igjen.
Sola er tilbake, himmelen blir mere blå enn grå,
og da er ikke jeg tung å be.

Turklærne hives på i full fart
(livredd for at været skal skifte før jeg rekker
 å komme meg ut),
og jeg er på tur ut døra klar for "en date".















Og dette er hvem jeg har en date med:)

















Etter en time ute i flott høstvær,
og med en stadig økende mengde tyttebær i bøtta,
har værgudene bestemt seg for at nok er nok og sender
avgårde noen regndråper.

Så jeg tar bærspannet med meg og rusler hjem.














Lurer forresten på når hortensiaen skal beynne å innse at det
er høst, for den blomstrer som om det var sommer og har blitt
enormt stor. Nye knopper har også sprunget ut.


Tilbake på hytta har været skiftet  atter en gang,
(kan nesten høre værgudene le høyt),
for nå skinner sola.....

Nå iler jeg inn, henter drikke og håndarbeid
og setter meg ute i sola og koser meg.

Ingen skal komme å si at jeg ikke
utnytter øyeblikkene:)

5 kommentarer:

Mayen sa...

No når æ ser ut vinduet (med sprosser), så er det blikkstille hav.I halve vinduet er Håkøya badet i sol, og i andre halvdel er det en regnsky på vei inn... Ha ei fin helg, æ plukka bringebær med fingerhansker idag...Klem

BrittB sa...

Så fine bilder! Flott tyttebær du fant! Ja, vi må bare nye det gode høstværet når det bokstavlig talt "glimter til" innimellom!
Ha en fortsatt fin fredagskveld!

Lunamon sa...

Balsam for en utflytta nordlæning. Det med å utnytte øyeblikkene sitter godt fast i sjela på meg også. Nydelige bilder. Kos deg videre.

Desirée sa...

Så masse tyttebær du fant da! Ja været for tiden er uforutsigbart, regn i ene øyeblikket og strålende sol i neste :)

God helg!

Muffin sa...

Herlighet så mye fin tyttebær! Godt at du trosset vær og vind når premien var så fin! Nydelige bilder!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails