mandag 24. september 2012

Småplukk



Far i huset kom med et ønske om ei tova lue med øreklaffer.
Han savnet ei slik lue forrige vinter, og nå
har han valgt å være tidlig ute med "bestillinga"
for å være sikker på at den skulle være ferdig til snøen kommer.
Lua er strikket i Cortina soft fra Gjestal,
og var strikket på et øyeblikk.
Tova den på 40 grader i vaskemaskinen.



I to dager har jeg vært midlertidig utkoblet.
Årsaken til det har vært boka
"Tråden" av Victoria Hislop.
Den aller beste av hennes bøker så langt! Jeg klarte
ikke å legge den fra meg før jeg hadde lest den ferdig.

En ung, gresk mann får høre livshistorien til sine besteforeldre
Katerina og Dimitri.
Boka tar oss med til storbrann i Thessaloniki i 1917,
ei jente på 5 år som kommer bort fra sin mor under flukt fra Lilleasia,
konfliktene mellom kristne, jøder og muslimer,
livet i Hellas under 2.verdenskrig m.m.
Anbefales på det varmeste!!!







Mens jeg slukte boka,
slukte jeg også plommer.
Jeg simpelthen elsker norske plommer.
Kanskje en fordel at jeg bor så langt nord at jeg ikke
har plommetre i hagen min, for da hadde det vært stor
fare for at jeg hadde forspist meg:)






Gjenbruk nok en gang. Her har ei gammel skuffe kommet til heder og verdighet igjen.
Liker at den bærer preg av tidens tann.

7 kommentarer:

Restegarn i Nord sa...

Kjempeflott lue! Den er nok helt sikkert både varm og vindtett.
Jeg så den boka i kiosken og kommer nok til å kjøpe den. Jeg har lest både Øya og Hjemkomsten og synes Øya var den beste av de to. Gleder meg til den neste.
Så mange flotte turbilda du har tatt -du er flink å komme deg ut på tur i godværet:)

Stubbetufsa sa...

Flott lue!
Er bare overrasket av at du tovet den på 40 grader uten at den ble til en klump!
Men kanskje du hadde bare den lua i maskinen?
Og vasket på ullvask?

Randi sa...

Jeg tovet lua alene i vaskemaskinen på et kortprogram på 40 grader. Resultatet ble perfekt, ei tett lue som kommer til å varme godt til vinteren:)

AnKa sa...

Kjempefin blogg du har. Lua du har strikka blir nok å varme godt på ørene i vinter.
er det greit at jeg linker til bloggen din?
Ønsker deg en fin dag:)
-AnKa

Lene Regine sa...

Da må jeg vel bare sette meg på ventelista til lydboka da! Lydbøker?hekling=sant.
Lene

BrittB sa...

Den lua så god og varm ut! Heldige mannen din!
Norske plommer er kjempegodt, helt enig med deg! :-)

karinanna sa...

Lua ser kjempegod og varm ut - og enig med deg, norske plommer er bare kjempegode.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails