søndag 14. oktober 2012

Helg og boktips

Jeg trosser dårlige mobilfoto og legger ut bilder
av et vottepar som jeg har heklet.


Det er første gangen jeg har heklet votter,
og arbeidet var unnagjort på et øyeblikk.

Så hvis tida er avgjørende om det blir hekla eller strikka votter,
går nok de hekla vottene av med seieren.
MEN jeg må nok innrømme at strikka votter er min favoritt.

"Been there, done that...."





Trolsk stemning i Ersfjorden.





Lørdag var jeg på et lite besøk hos Bryggejentene
i Ersfjord et lite stykke utenfor Tromsø.

En koselig butikk/kafé som er utrolig populær,
ikke minst p.g.a. verdens beste gulrotkake.....



Jeg "sluker" bøker for tiden.
Den som nå sto for tur var "Lottomillionæren"
av Patricia Wood.


En riktig "feel-good"roman
om Perry som tross sin lave intelligens overlister
sine glupske slektninger når
han vinner storgevinsten i lotto.
En intelligens på 76 og 
12 millioner dollar på konto kan fort by på problemer,
men Perry viser seg å være den klokeste av alle.

5 kommentarer:

Ingunn sa...

Hekla votter har jeg ikke vært borti, men pjona votter har jeg god erfaring med. Spennende å høre om de er greie i bruk.

Riktig fin uke ønskes deg!

Klem fra Ingunn

Edny sine puslerier sa...

Stilig med hekla vottar! Og eg er enig i at det går fortare enn å strikke.

Stubbetufsa sa...

Ersfjorden ser flott ut, i all fall på ditt bilde!

BrittB sa...

Fine heklavotter! Jeg har aldri prøvd å hekle votter, men kanskje en vakker dag..
Trolsk stemningsbilde fra Ersfjorden- flott bilde! :-)

Mayen sa...

Ersfjord er favoritt! Bruker litt for mye penger der hver gang... Morsom bok du leser, har den notert på en gul lapp en plass, men stablene av bøker som skal leses er så høye at... Men hvis du eb kveld skal kose deg hjemme med familien må du låne/finne/streame DVD filmen som heter "Lottomillionæren"(Waking Ned). Morsom og lattermild engelsk humor!! Klem

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails