fredag 16. november 2012

En grå dag





Våkna til en grå dag.
Kroppen er tung og arbeidslysten er fraværende.
Selv værgudene var enige med meg.
Det pøser ned. 
Ikke mye som minner om vinter,
bortsett fra ei skikkelig blankholke
som gjør det livsfarlig å bevege seg ute.


Som om ikke det var nok,
er til og med det ferdige håndarbeidet inspirert av den grå dagen.



Mønsteret til disse tøflene fant jeg nok en gang hos Drops design.



Tøflene var ferdige på et øyeblikk
og mere restegarn forsvant fra lagret.






Til og med hunden vår er grå i dag....




Et lyspunkt i alt det gråe er denne boka.
"Historien om vakre jente"
av Rachel Simon anbefales på det varmeste.

Boka starter med at Martha som bor alene, plutselig får besøk av
to fremmede som er på flukt  fra en institusjon.
De gjemmer et nyfødt spebarn hos henne.
 Ei bok om det gode og det vonde i mennesker,
om å ikke dømme før vi forstår.



3 kommentarer:

Ingunn sa...

De tøflene dine så da veldig gode ut selv om de er grå!
Håper det har lysna litt hos deg. Grått her også, men jeg er ferdig med helgavasken og det er skirenn på TV, og dessuten strikker jeg på små rosa votter. En fryd!

Klem fra Ingunn

BrittB sa...

Gode og fine tøfler i gråværet!
Ønsker deg ei fin helg - håper go-været kommer snart! :-)

Snertne sneller og små nøster sa...

Her var det mye grått du - bra det var et lysglimt innimellom alt det grå da :-) Tror vi trenger litt grå dager innimellom jeg for å sette pris på de fargerike dagene :-D

God helg - klem Siv

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails