fredag 23. november 2012

God start på helga





Nå står atter en gang helga for døra,
bagen er pakket og jeg er klar
for nok ei hyttehelg.

Nytt håndarbeid må letes fram, for
disse sokkene er ferdige.


Mønsteret er hentet hos Drops design.
Sokkene sett forfra.
Syntes fargene ga skikkelig julefølelse.

Neste prosjekt innebærer også
hjerter og strikkepinner...

Litt kveldskos på en fredag er ikke
å forakte.
(Ja, nå snakker jeg altså om mat....)
Denne gangen er det               Club Sandwich
som står på menyen.

God brød (gjerne ristet),
aioli, salat, kyllingbryst,
bacon, tomat, agurk, rødløk og avocado.
Enkelt, men smakfult.



Hvis et godt måltid avsluttes med ei god bok,
er kvelden berget for min del.

"Dona Maria" av Cecilia Samartin er den siste av bøkene hennes så langt,
og den falt i like god smak som alle de andre bøkene hennes.

7 kommentarer:

Ingunn sa...

Kjempefine "julesokker", fristene kveldsmat og god bok. Snakk om å ha alt på stell!
Her er temperaturen så vidt over null, regn og grått! Riktig sånn "heng november opp på snoren-vær".
Godt med fyr i ovnen og julegaver som må strikkes.

God helg!

Klem

Barwitzki sa...

Hei Randi, jeg har lyst å strikke denne
fin julestømper også. Jeg vil strikke for barnebarn mitt. Men det er ikke så lett!
Jeg bor i Tyskland og lærner norsk en lite og veldig gjerne... og jeg ser i norsk blogger og kan lese norsk - det er fantastisk. Været til oss var i dag
5 ° med mange solskin og mørkne klokka 17.
Mye tid med strikke og lese. Hjertelige hilsen Viola

Randis side sa...

Wow, de va kjempelekre! :) Kor du fant mønsteret? Har også den boka fra Samartin, men har ikke lest den ennå. Høre ut for at du har en perfekt start på helga :) Kos deg og god helg :)

BrittB sa...

Kjempeflotte "jule"sokker!! :-)
Ønsker deg ei fin-fin hyttehelg!!

Barwitzki sa...

Tusen takk for anmerkning din Randi. Jeg vil beskjeftige meg med bøker anbefaling din enda. Det er veldig interessant. Jeg leser Haruki Murakami 1Q84 nå. Det er ny roman sin. Nydelig kveld for deg. Viola

Stubbetufsa sa...

Vakre sokker!

Slottshuldra sa...

Oi, så fine sokker!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails