onsdag 7. november 2012

I gang med julegavene



I fjor var jeg sent ute med julegavene,
og da bestemte jeg meg for at neste år skulle det bli anderledes.
Mener å huske at jeg har lagt slike planer før....
Og mener å huske at ting ikke har blitt som
planlagt før også...

Men i år gjør jeg et nytt forsøk:)
Er akkurat ferdig med genser til en av mine nevøer.
Så nå kan jeg i alle fall si at jeg er i gang:)))






Har strikket genseren i Nepal fra Drops.





Jeg er veldig glad i orkideer,
og akkurat nå har alle mine 6 orkideer sprunget ut i blomst samtidig:)

De blomstrer overdådig,
utrolig nok, tatt i betraktning at jeg til stadighet glemmer at de skal ha vann og stell..




"Over de hundre fjell" av Reyna Grande
forteller om meksikansk fattigdom og ulovlig innvandring til USA.
Boka starter med 11 år gamle Juana som sitter i et bølgeblikkskur med sin babysøster i armene mens vannet sakte stiger.
Hun er sulten og kald og kjemper for å holde seg våken.
Da hun etter ei stund plutselig våkner,
er armene hennes tomme....

4 kommentarer:

Ingunn sa...

Så fin genser! Jeg strikker også julegaver på harde livet. Godt å begynne i tide, for jeg blir gjerne lei og strikker noe "unyttig" midt i julestria. Denne boka fikk jeg lyst til å lese. Hva skulle vi gjort uten biblioteket?
Nydelige orkideer!

Ha en fin dag!

Klem sørfra

BrittB sa...

Så fin genser du har laga, tipper mottakeren blir glad på julaften! Nydelige orkieer- mine blomstrer skjeldent mer enn 1 gang...

Restegarn i Nord sa...

For en flott genser! Heldige nevøen din:)
Julegavene er stort sett under kontroll her i huset, men det blir nok for det meste kjøpegaver i år.
Ei finfin helg til deg:)

Frøken Lykkelig sa...

Kjempefin genser !!!! Så flink du er !!
Jeg elsker orkideer jeg også!!! De er noe for seg selv !!
Nyt blomstene og ha en deilig helg :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails