fredag 1. februar 2013

Turgenser med "det lille ekstra"



Far i huset har lenge ønsket seg ny turgenser.
Eneste krav til genseren var at den måtte være i tynn ull.
Her er det ferdige resultatet.


Jeg strikket den i Tynn alpakka fra Du store alpakka.
Er glad jeg ikke viste på forhånd hvor mange
masker som måtte til for å få en herregenser av det tynne garnet....
Men både jeg og far i huset er fornøyd med resultatet.
Genseren er lett, veier bare 320g!


Siden den er veldig enkel i utformingen,
valgte jeg å strikke falsk flette i raglanfellinga.
Dermed fikk genseren "det lille ekstra".


 Utsikt fra hytta.


Nå skal jeg pakke og gjøre meg klar for nok ei hyttehelg:)

9 kommentarer:

Ingunn sa...

Jeg beundrer deg! Tynn alpakka til en herregenser! Er det noe som heter millioner masker? Men fin ble den, og dette blir et stasplagg vil jeg tro. Unn deg noe med tykt garn og ditto pinner nå etterpå.

Riktig god helg!

Klem fra Uvdal

oddi sa...

For en stilig turgenser, og for en tålmodighet. Men så kjekt med slikt som veier nesten ingenting og kan slenges i sekken og tas frem når behovet er det. Ellers har jeg kikket på de fantastiske himmelbildene du har lagt ut, tydelig at vi er flere som er opptatt av lys. God helg!

Margrethe sa...

Jeg er imponert! Her har jeg fått et tilsvarende ønske, men ......
Skulle jeg likevel kaste meg ut i det, så skulle det være fint å få vite hvor mange masker og pinnetykkelse. Bare sånn i tilfelle altså.
Det med vekten av det ferdige resultatet fristet :-).
Ha ei god helg.

Snertne sneller og små nøster sa...

For en lekker genser :-) Sånn ønsker JEG meg ;-) Og så fin med fletter i raglansfellinga da - jeg er imponert :-))

God helg - klem Siv

Barwitzki sa...

Skjønn turgenser du har strikket Randi. Så sped alpakka og deilig flette i raglan veldig mange arbeid... en herlig eksemplar.
Hyggelig hyttehelg jeg ønsker.

Jill c",) sa...

Den ble kjempefin og tenker at du har en tolmodighet av det sjeldne...:))

Thats love i guess:))) hihi:))

BrittB sa...

Kjempefin genser! Virkelig imponerende det arbeidet du har gjort!!- og så stilig det ble med falsk flette i raglandfellingen!
Nydelig naturbilde- igjen! Du er flink fotograf! :-)

Snäckskalsdalen. sa...

Det var en riktigt flott gensere och vilken fin raglan, med små flätor! Du måste vara väldigt fingerflink!
Agneta kram

Fjellets datter sa...

Kjempeflott genser. Tynn alpakka, det må ha tatt kjempelang tid?
Flott med de flettene på raglanen.
Ha ei god helg.
Klem fra Kristin

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails