torsdag 14. mars 2013

Klage fra hunden



Jeg får til stadighet høre at mine håndarbeid 
hører hjemme i håndarbeidskurven og ikke i sofaen, 
på gulvet, på bordet.....
Ja, dere skjønner tegninga:)




Men når det blir så ille at til og med hunden klager, 
er det vel på tide å ta hintet.
Jeg hørte småpiping fra stua,
og da jeg skulle sjekke nærmere var det dette synet som møtte meg:)
Sjekk det anklagende blikket:))))





Jeg har strikka litt småplukk som disse 
ankelsokkene.
Mønsteret heter "Huldas stabburstøfler".
Husker ikke hvilken bok jeg fant mønsteret i.

Disse ankelsokkene/tøflene er strikket fra tåa og opp.
Jeg strikket de blåe først og oppdaget snart at mønsteret ikke 
var midtstilt.
Dette ergret meg så pass at jeg måtte tegne nytt mønster.
Kontrollfrik eller ikke,
ble i allefall mer fornøyd med par nummer to.




9 kommentarer:

Muskats blog sa...

Takk for koselig kommentar i bloggen min. :) Nydelige ankelsokker. Kjenner til den problemstillingen med midstilt mønster. Rett skal være rett. ;)

Snertne sneller og små nøster sa...

Hi hi - får mange av de samme kommentarene jeg også - sikkert like greit vi ikke har hund ;-) Veldig fine sokker, og jeg tror det er sunt å være kontrollfrik til en viss grad :-P

Ha det godt - klem Siv

Ingunn sa...

Det må da vises at det er aktivitet på gang! Synes både aviser og handarbeid hører til der folk lever og bor. Nok om det.
Flotte ankelsokker du har strikka! Er det ikke merkelig at noen lager mønster og ikke sørger for at det blir midtstilt? Trodde alle slike mønster ble teststrikka også. Ja, ja. Vi får rette på det selv når vi er så nøye på det.

Fortsatt fin torsdag!

Klem

Astri sa...

The socks are incredible! Good job. Yes, it gets pretty bad when the pets start to complain. ;-)

BrittB sa...

Ååå, så herlig bilde av hunden din!
Stilige ankelsokker du har strikka- flott mønster!
God helg til deg! :-)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Takk for hyggelig kommentar. Stakkars hund ;) Et godt argument for at ikke jeg bør ha hun, det kan bli farlig for den ;)

God helg til deg og elgene.

Barwitzki sa...

Ohhh... så deilig tøflene. Mønsteret er storfin og strikket fra taå og opp... bli forbauset... jeg!!!
Ha en fin uke Randi og sørpå er snø også... Jeg mener jeg gå på ski igjen.

Våren kommer senere!!!

Frøken Lykkelig sa...

Hei :-) vittige bilder!! Syns det var helt fantastisk det med hunden med alle trådene ;-) jeg skulle si at de vottene jeg la ut... De er heeelt perfekt passform! Som du sier så skal de sitte godt! De trenger ikke være så voldsomt stor!
nydelige sokker du har strikket forresten :-)
C.

Spilloppa sa...

Morsomt bilde av hunden, og kjempe flotte ankelsokker :)
God påske!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails