mandag 29. april 2013

Middagstips


Satayspyd med peanøttsaus

4 personer

DETTE TRENGER DU:

  • 300 g kyllingfilet
  • 5 ss soyasaus
  • 1 ts revet frisk ingefær
  • 1 ts malt koriander
  • 1 ss presset lime
  • grillspyd

PEANØTTSAUS

  • 1 ½ dl grovt peanøttsmør
  • 3 dl kokosmelk
  • 3 ss fiskesaus
  • 3 fedd hvitløk, presset
  • 1 ts rød karripasta
  • Ca. 1 ts sukker og litt presset lime

SLIK GJØR DU:

  1. Skjær kyllingen i tynne strimler og tre på grillspyd. Bland sammen soya, ingefær, koriander og lime, pensle over kjøttet. Grill spydene på sterk varme 2-3 min.
  2. Bland sammen ingrediensene til peanøttsausen, la det småkoke 5 min. Smak til med sukker og lime.







Etter middagen smaker det med noe lett og friskt.

Verdens beste dessert eller mellommåltid.
Noe så enkelt og så godt som
gresk yoghurt,
blåbær,
hakkede mandler,
akasiehonning og
sitronmelisse

6 kommentarer:

BrittB sa...

Åh, denne retten ser kjempegod ut! Så flott at du legger ut oppskrift!! :-)

lirosa sa...

Det så da godt ut, og genseren under her er rett og slett bare herlig:-)

Restegarn i Nord sa...

Det så bare så deilig ut, tror jammen jeg må prøve oppskriften. Takk for den:)
Så lekker genser du har strikket!!

Ei finfin uke videre til deg fra meg:)

Barwitzki sa...

Mhh har du rest??? Jeg kommer til deg og spiser med deg. Stor klem Viola.

Snertne sneller og små nøster sa...

Middagstips er alltid velkomne, og det så kjempegodt ut :-) Hva slags fiskesaus er det du bruker sammen med peanøttsmøret?

Ha det godt - klem Siv

Elin sa...

Hei!

Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og blogger.

Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

Hvis du ønsker å legge din blogg til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

Forhåpentligvis vil din egen blogg også være opp i toppen!

Varme hilsen,

Elin
Alleoppskrifter
http://www.alleoppskrifter.no/

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails