fredag 24. mai 2013

Med naturen som treningsstudio


Med dag på dag med sommervær i midten av mai,
bytter jeg gladelig ut treningsstudioet med naturen.
Og med meg er selvfølgelig
turkompisen min.


Målet for turen er like ved hytta vår
på Ringvassøya ved Tromsø.

Fjellvannene er nesten fri for is.

Selv om energien er lav og ankler og ledd
krangler,
kommer jeg meg til topps når jeg bare tar tida til hjelp samt maaaange hvilepauser.

Flott utsikt ut Kvalsundet mot Gåsvær og storhavet.



Jeg kan ikke huske at jeg noen gang tidligere
har vært på fjelltur i mai måned iført shorts og
t-skjorte,
mens gradestokken viser rundt 20 grader.

På tur tilbake til hytta møter denne  utsikta oss.
Innover Kvalsundet med utsikt mot Kvaløya og Tromsdalstinden i det fjerne.

En kald og avkjølende snøflekk er toppen på lykke
for en varm og sliten hund.


5 kommentarer:

Barwitzki sa...

Så deilig med herlige vær til deg.
Fantastisk varm og solskinn. Da turen er kjempefin. Fantastiske bilder i deilig natur. Vi har uvanlig kald nå,
bare 6 til 12 grad, men første det blir igjen og annen jeg pakker koffert og gå mot sør. Sist uke vi hadde 25 grad. Ha det veldig herlig med solskinn og fantastiske temperaturer.
Jeg ønsker deg masse fin turer.

Villmarkstausa sa...

Så flotte bilder. Legger meg til som følger. God helg!

Ingunn sa...

Ingenting er som å legge treningsturen i naturen! Vakre bilder! Jeg driver med ved og kjenner det river i musklene, men fryder meg over å arbeide ute.
Men tar gjerne en tur med fjellsko også, kanskje i morgen?

Riktig god helg!

Klem

Stubbetufsa sa...

Vakkert område!

Desirée sa...

Naturen er verdens beste treningssenter! Sier jeg som er begynt på skikkelig studio ;) Herlige og vakre bilder av flotte motiv!

Ha en super ny uke!

Klem fra enda lengere nord :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails