lørdag 22. juni 2013

Halve sokker og hemmelige barn....




Far i huset har fått sine
første ankelsokker.
Han var veeeldig skeptisk til
"halve" sokker og lurte på om jeg
sparte på garnet....
Men etter å ha fått sokkene på beina,
var han storfornøyd.
De er strikket av Delight fra Drops
på pinner 2,5.



Lesestoffet mitt denne uka har vært
"De hemmelige barna"
av Alison McQueen, og den anbefales på det varmeste.

Vi møter britiske James MacDonald som driver en teplantasje i India før 2.verdenskrig. Et forhold til en indisk kvinne resulterer i de to barna Serafina og Mary. Jentene vokser opp mellom to verdener og ingen vil vedkjenne seg dem. Når krigen starter må de to på egenhånd lete etter et sted å høre til. De må foreta valg som kommer til å prege resten av livet deres.

Det er en sterk og personlig fortelling der forfatteren tar utgangspunkt i egen familiehistorie.



4 kommentarer:

Barwitzki sa...

God kveld Randi, jeg strikker sokker også. Din halve sokker er pen.
Din bok ser ut veldig interessant.
Jeg tenker meg den jeg kunne lese veldig gjerne også. Jeg ønsker deg en riktig fin uke. Hjertelig hilsen fra Viola.

Stubbetufsa sa...

Tøffe sokker!

BrittB sa...

Stilige ankelsokker du har strikka til far i huset, det var no en artig kommentar han leverte!
Fortsatt god sommer! :-)

Bente sa...

Stilige sokker! Jeg skjønner i grunnen godt at han var skeptisk til halve sokker. :) Bra at han likte dem da de kom på foten!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails