søndag 9. juni 2013

Makeover



Tidens tann setter sitt preg på ikke bare meg,
men også på hagemøbler...

Vi fikk to stoler, sofa og bord som sårt
trengte en liten makeover.
Hadde jeg vist hvor mye mye arbeid som skulle til, hadde jeg nok tenkt meg om en gang ekstra.

Først skulle det vaskes med kraftvask....
Så skulle det pusses med sandpapir....




Så skulle alle flatene grunnes,
og det var da jeg begynte å føle antallet flater....

For hver stol, sofa og bord består av en haug med deler...

Og hver del har FIRE sider....
Og HVER del skulle vaskes.....
Og pusses....
Og grunnes....
Og males....
Med TO strøk maling....
Takket være utallige dager med sol og varmt vær,
kom jeg i havn....





Jeg er kjempeglad jeg ikke ga opp underveis,
for jeg ble superfornøyd med det
endelige resultatet.






Så var det bare å sette seg i  de "nye" møblene
og nyte et godt måltid;
Grillet laks med mangosalat.

13 kommentarer:

Ingridstua sa...

Skjønner det var mye arbeid, men det ser ut som det var verdt det! Det ble kjempefint! Nå kan du slappe av og nyte resten av sommeren i de "nye" hagemøblene! Ha en fin kveld videre, og fin uke fra i morgen! Klem fra Ingrid

Ruths datter sa...

Så flink du er. disse ble virkelig flotte. Total make over.
Klem

Ingunn sa...

Enkelte ganger føles det som der koster mer enn det smaker, men denne gangen ble det i hvertfall et kjempefint resultat, og gleden ved å ha gjort det selv er mye verdt. Håper det fine været fortsetter hos dere. Her lysner det nå etter ei regntung helg.

Ønsker deg ei fin uke!


Klem

karinanna sa...

For et sluttresultat, det kan du være stolt av.

BrittB sa...

Litt av en makeover! Møblene ble kjempefine!!
Vi har lignende møbler og jeg skulle så gjerne hatt mot til å starte en aldri så liten renovering...men heldigvis kom regnværet...;-)
Fortsatt fin uke i "nye" utrmøbler!

Stubbetufsa sa...

Du hadde ærlig fortjent å sitte ned og nyte god mat i disse fine omgivelser!
Flott arbeid!

Anna O.Nilsen sa...

Nydelig resultat.Ønsker deg en god sommer og mange gode dager i de møblene.

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Åja det där kjenner jeg igjen helt og hållet... alle de flatene som ska forberedes! og males! men så blir det jo et fantastisk resultat!
Ha det så skönnt med god mat i de fine möblene!

Turid Halonen Hansen sa...

Kalimera!! Har fulgt bloggen din og e imponert over alt du får tid til:) utemøblan blei kjempefine og maten så veldig god ut! Ha en flott uke Randi, hils gemalen.

Restegarn i Nord sa...

Så flotte møblene ble! Det var nok litt av en jobb, men virkelig verdt strevet!!
Har noe lignende stående på låven. Vi får se om jeg får motet meg opp til å male eller om det blir nye fancye kunstrottingmøbler til den nye utestua vår??

Barwitzki sa...

Masse arbeid - storfin resultaten.
Og du har hyggelig. Jeg ønsker deg
masse deilig kveld med sitter på terrasse og pludre med din kjære.
Hilsen fra Viola.

Bente sa...

Utrolig lekkert! Gurimalla for en jobb, men jammen var det bra du kom i mål!

oddi sa...

Først: for noen nydelige suttekluter du har laget -aldri sett maken, jeg.
Og så kan du virkelig være fornøyd med makeoveren på hagemøblene. Mye arbeid, ja, men lekre, det ble de!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails