onsdag 4. september 2013

Minner



Etter svigermor gikk bort for snart to år siden, sitter vi igjen med mange minner.
I tillegg til minnene har vi ullkardene hennes, ull som er klar til å spinnes, vi har rokken hennes, strikkepinner, garn og mye, mye mer.

Men øverst på lista var garn fra sauene de hadde på gården.


Garnet har hun selv kardet og
spunnet.
Så det var nesten vemodig å
ta fram strikkepinnene.




Resultatet ble disse sokkene som i følge far i huset
nå er døpt til jaktsokkene.
Etter en runde i vaskemaskinen var de utrolig myke
og dermed perfekte til å ha i jaktstøvlene hans.


Perfekt bruk av garnet svigermor hadde lagt så mye arbeid i.
Det er fortsatt mere garn igjen, så jeg får fundere på  hva neste prosjekt blir.



7 kommentarer:

BrittB sa...

Så flott at du har strikka jakt-lester til mannen! Tenk så fint for han å ha dem; garn spunnet og strikket av kvinnene i hans liv!
Lestene ble veldig fine!!

Desirée sa...

Så koselig da! Trist, men allikevel en verdig avslutning og begynnelse på garnet etter henne. Lestene ble kjempefine, og de vil nok holde sønnen hennes varm og god på fotene! Hun smiler nok fornøyd der oppe fra nå :)

Angående den rompetaska mi, er en slags krok og strikk fremme på den, så satt også hunden fast der og det var herlig med hendene fri. Uheldigvis så datt lenga av etterhvert, men jeg må nok finne en annen krok å feste der for det var smart.

Ha en flott onsdag :)

Klem :)

Ingunn sa...

Riktig fine sokker! Så artig det måtte være å strikke av dette garnet, og kjekt for mannen med nye sokker med historie i hver maske.

Fortsatt fin onsdagskveld!

Klem

Jill c",) sa...

Håper du fant mange deilige bær å ha i spannet ditt:))) skal tro hvilke bær du plukker nå på denne tiden?

Takk for en kjempekoselig kommentar på bloggen min:))

Turklem fra meg:))

Stubbetufsa sa...

Hjemspunnet garn er flott å tove, og det er liksom mer ull enn annet garn, forstå det den som kan...

Mayen sa...

Trist og fin historie..
neste prosjekt? Tja, kom innom meg på skolen og bruk kardene sammen med elevene mine, vi skal karde og spinne i vinter.. ;o)

Barwitzki sa...

Så fin sokker med spunnet garnet.
Jeg har kjøpt meg rokk og vil spinne også. Jeg mener det er viktig å bevare gammel tradisjon, jeg vil hjelpe dertil. Og Randi du lager en fin arbeid med deilig garnet fra svigermor din... hun ville bli lykkelig.
Det er fint.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails