lørdag 14. september 2013

Møte med ei staslig frue






Et par selbuvotter i herrestørrelse
er ferdige
og skal legges bort til det er tid
for å pakke julegaver.

Mønsteret er hentet fra heftet
PT Design nr.82.




Denne flotte "frua" møtte jeg i skogen like ved hytta vår.

Hun stoppet og betraktet meg mistenksomt. Syntes nok jeg var litt skummel da jeg plutselig dukket opp med kamera i handa.
Og mere skummel ble jeg da jeg la
meg langflat på bakken for å få
det rette bildet.

Hun så riktig så flott ut der hun sto
så fint pyntet med øredobber og smykke.

Da "photo-shooten" var over,
rusla hun rolig videre.

Nesten så jeg fikk dårlig samvittighet
for gryta med får i kål som sto og putra på komfyren.....



12 kommentarer:

Lisbeths verden sa...

Så flotte votter og en staselig sau :)) Hilsen og god helg fra Beth

Ingunn sa...

Et par fine selbuvotter er midt i blinken til julegave! Så kjekt å være ute i god tid.
Tror ikke denne søya tenkte på fårikålen din. Håper den smakte. Her blir det fårikål til søndagsmiddag i morgen.
Nå må jeg ut og lufte meg litt. Det har regna i hele dag, men nå er det oppholdsvær.

Riktig god helg!

Klem

Restegarn i Nord sa...

Hei og takk for koselig kommentar fra deg:)
Så flotte votta du strikker!! Ja, det begynner vel å bli tid for denslags nå og hjemmestrikka votta er jo kjempeflotte julegaver.
Ja den sauen var virkelig flott -det er nesten så jeg også får dårlig samvittighet for fårikålen vi skal ha imorra.
Ei fin helg til deg:))

BrittB sa...

Kjempefine votter, heldig den karen som finner de under juletreet!!

Så fin en sau, flott bilde du ha tatt!
He, he, tror det er den store fårikaltida over landet..her i huset blir det fårikal i dag :-)
Ha en fin søndag!

Desirée sa...

Ja hun er virkelig flott! Og så DE nydelige vottene da! Flinke du!

Ha ei flott ny uke som kommer, men kos deg først på en søndag :)

Klem klem :)

Hege sa...

Flotte votter og herlig bilde av sauen :)

Muffin sa...

DEN fine bjellesauen! Håper hun aldri havner i fårikålen, men heller får bidra til sånne nydelige votter som du strikker. <3 Jorull hilser så mye.

Barwitzki sa...

Fårikål i alle munden. Jeg må få det riktig kjøtt og lager. Herlig har du striket votter. Fin gave det blir.
Hjertelige hilsen sender deg Viola
og har en fin uke.

Elins Strikkeri sa...

Flotte votter, så flink du er som holder på med julegaver:))

Mellom Himmel og Jordbær sa...

Nydelig bilde av sauen :) Ja, den gir oss mange gleder inkl. votter og deilig mat :) Nyt fårikålen du... :)
Ha en fin helg!
Anette

oddi sa...

Flotte votter! Og fårikål er nydelig godt, så greit er det med den saken!

Martine sa...

Hei, og takk for hyggelig kommentar hos meg :)
For en flott blogg du har! Jeg legger deg til i sidemenyen min, for hit jeg vil på besøk igjen :)
Vottene du har strikket var kjempefine. Jeg er også godt i gang med julegavene, og det er like fint hver gang man kan legge unna enda en presang.
Og sauen var bare helt herlig!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails