mandag 9. september 2013

Naturens spiskammers

 Med den flotte sommeren vi har hatt i år,
bugner naturen nå over med gratisgaver.

Fryseren er fylt med jordbær, tyttebær, multer,
blåbær, bringebær .......

Fra grønnsakshagen på hytta har vi fått brokkoli,
purre, rabarbra og forskjellige urter.


Nå kan jeg hente bringebærsyltetøy helt uten tilsetningsstoffer  fra fryseren.

Har også planer om å lage krøkebærsaft.
Får sende far i huset ut på plukking...





Skogens gull, kantareller,
har funnet ut at de trives godt rundt hytta.



Naturen byr også på gratis treningssenter.
Og for oss med dårlige ben,
er det høvelig når man kan kjøre halvveis opp
på fjellet.

I går nøt vi det flotte høstværet på fjellet
med nydelig utsikt mot Skarsfjorden og Rebbenesøya.




"Fjellheimen" på Ringvassøy.









Deilig å sitte oppi lia og nyte utsikta mot
Kvalsundet, Kvaløya, Tønsnes og Tinden
i det fjerne.



På en av turene fant jeg denne merkelige soppen,
så nesten ut som forkullet ved....

5 kommentarer:

Ann-Jorun sa...

Så vakre bilder. Jeg er så enig høsten er herlig. Jeg skal til Tromsø nermerebestemt Vikran neste uke for å besøke slekta, gleder meg enormt til å komme til den vakre delen av landet.
Ha en riktig fin uke.

Barwitzki sa...

Herlig å se. Ja i Norge det er mye å finne i skogen og land... jeg føler glad jeg var i fjellet i Vestlandet også i ferien... fantastisk. Ha en riktig fin høst Randi. Og masse glad for deg med produkter fra naturen.
Hilsen sender deg hjertelig Viola.

Mellom Himmel og Jordbær sa...

Hei!
Takk for hyggelig kommentar på bloggen min og så trivelig at du vil følge meg. Tror ikke jeg har vært her inne før. Du har virkelig en flott og variert blogg du også. Her kommer jeg igjen :)
Så flink du er til å ta vare på høstens matskatter, må være deilig å kunne hente i fryseren når du har lyst på. Er ikke så veldig flink til det, jeg.
Ønsker deg en fin tirsdagskveld!
Hilsen fra Anette

Desirée sa...

Stilig sopp :) Og flotte bilder! Når du sa Kvalsundet og Kvaløya måtte jeg ta en ekstra titt, har jo det her hos meg også :)

Skulle så gjerne hatt grønnsakhage jeg også, men ikke mulig her jeg bor. Ikke at det no gror alt for godt her oppe heller ;) Men jøss så masse bær det har vært i år!

Kos deg fortsatt med høsten, her har vi hatt sommer i noen dager igjen, herlig!

Klem fra enda lengere nord :)

BrittB sa...

Så herlig med så mye god "matauk" fra egen grønsakshage -og ute i naturen!
Flotte bilder - og for en spennende sopp! En slik har jeg aldri sett før.
Ønsker deg ei fin-fin helg!! :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails