lørdag 12. oktober 2013

På strikkefestival




Denne helga er det strikkefestival i Tromsø,
og jeg stakk innom en liten tur.

Temaet i år er håndplagg.



Flere husflidslag og foredragsholdere bidrar
votter og hansker i alle fasonger og mønstre.



Det er demonstrasjoner av forskjellige teknikker;
kontstrikk, dobbelstrikkede votter, nålebinding,
tvebandstrikk og mye mer.

I tillegg er det workshops hvor man kan lære å
strikke votter fra Norrbotten(Sverige),
øst-samiske votter,
nålebinding,
nupereller som pyntekant på votter/pulsvarmere,
vevestrikking,
skulpturelle heklede pulsvarmere.


Jeg måtte også en liten tur innom festivalshoppen.
Resultatet ble en pose full av flott og billig garn.
Jeg hadde jo så lite garn hjemme....
Kremt.... Kremt....



Vel hjemme igjen fikk jeg gjort ferdig et par sokker i
tynt sokkegarn fra det "lille" garnlagret mitt.


Nå gjenstår det bare å la inspirasjonen fra besøket
på strikkefestivalen modnes litt så jeg klarer å bestemme meg for hvike votter og hvilke teknikker som skal prøves.

5 kommentarer:

Ingunn sa...

Der skulle jeg gjerne vært! Så mange fine håndplagg! Hadde nok havna i garnshoppen, jeg også.

Ha en fin søndag!

Klem









Stubbetufsa sa...

Hørtes lærerikt ut!

Mellom Himmel og Jordbær sa...

Her kunne jeg ha kost meg :)
Hilsen fra Anette

Ingridstua sa...

Sikkert masse fint og se! Og ikke minst inspirerende. Så jo at det skulle være strikkefestival her i hjembyen min, men var dessverre bortreist. Deltok du på noen kurs? Gleder meg til å se hva du strikker av garnet du fikk meddeg fra shoppen.

Ønsker deg en fin uke!

Klem fea Ingrid

Barwitzki sa...

Strikkefestival i Tromsø det ville se
jeg veldig gjerne. Klem.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails