fredag 22. november 2013

Farvel til sola




Disse sokkene er nok et resultat
av garnslanking.
De er strikket med forsterket hæl.
Sokkene ligger nå i kurven og
venter på et par frosne ben.


Sokkepar nummer to er også ferdig.
Disse havner også i kurven i påvente av
at "den rette" eieren skal dukke opp.

Sokkene heter
Blueberry Waffle Socks.
Møsteret laget av Sandy Turner
finner du på Ravelry.

I går tok vi farvel med sola
her i Tromsø.
Her titter hun frem en siste gang over
fjellene i Malangen.




Nå har vi to måneder mørketid før
sola nok en gang er tilbake.
Ordet mørketid er misvisende.
Vil nok heller beskrive disse to månedene
som dager fylt med nydelig blått lys i
utallige variasjoner.


5 kommentarer:

Snertne sneller og små nøster sa...

Veldig fine sokker :-) Tror jeg må lære meg det der med forsterket hæl jeg også - har aldri brukt det jeg. Hvilket mønster har du brukt på par nr to?

Gleder meg til å se alle de blå bildene dine ;-)

God helg - klem Siv

Ingunn sa...

Fine "tjukklabba"! Jeg holder også på med sokker igjen. Det blir nok mange par under trærne i år. Men blogginga må nok vente til romjula....
Nydelige bilder du viser! Skulle nok vært en tur nordover om vinteren også.
Her er det 10 minus i dag, men det meste av snøen forsvant i mildværet.

Ha en strålende lørdag!

Klem sørfra

Barwitzki sa...

Kanskje det gir deilig bilder igjen
med fantastisk naturfarger... for oss... fra deg? Fin varme sokker du har strikket. Min votter er ferdig og jeg gleder meg - kanskje nest uke i blog. Ha en fin søndag.
Vi har 4 grad og masse tåke nå.
Klem fra Viola.

Hannesol sa...

Fine sokker :) Wafflemønsteret er en av mine favoritter. Som østlending har jeg aldri tenkt på mørketia slik du beskriver, da lærte jeg noe nytt idag også! God søndag videre :)

BrittB sa...

Heldig er de som finner slike gode sokker under juletreet! Flotte bilder fra Tromsø!
Enig med deg, mørketida er koselig og det blå lyset er nesten magisk! :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails