tirsdag 14. januar 2014

Basketstitch

Det er alltid morsomt å lære nye strikketeknikker.
Valget falt denne gang på pannebånd i basketstitch.
Pannebåndene er strikket i et ujevnt alpakkagarn,
men mønsteret kommer tydligere frem når garnet er jevnt i tykkelse.
(Beklager dårlige mobilbilder)


Det ferdige resultatet ser ut som om det er vevet.
Det er kjempelett å strikke.
Framgangsmåten vist på video finner du her.







Enda mere småstrikk...
Denne gangen er det sokker til en svoren Arsenal-tilhenger.
Oppskriften på sokkene er min egen
mens mønsteret til Arsenal-logoen er funnet på nettet.



6 kommentarer:

BrittB sa...

Denne strikketeknikken har jeg ikke sett før! Måtte inn å se på instruksjons videoen...må si jeg er full av beundring over hva noen kan klare å finne på...:-) Så fint mønsteret ble!
Artig ble også supporter-sokkene!
Ha en fin kveld! :-)

ANNEPÅLANDET sa...

Basketstitch har jeg aldri sett før. Det var fint - må testes! Sikkert fint på luer også. Syns videoen så litt vanskelig ut, men det er vel bare å prøve :-)

Barwitzki sa...

Deilig ser ut veve-strikke. Interessante tenikken - men man må prøve. I alle fall herlig for småstrikken. Tusen takk kjære Randi. Fine varme sokker også, fint mønsteret. Jeg har begynnte sokker ligge enda :-) koselig med selvstrikke sokker.
Vi har i morges første snøen denne vinter, men vi har varme 3 grad, og så er drømmen hurtig forbi... dessverre. Jeg håper med fjellet. Klem fra Viola.

Tante Constanse sa...

Så spennende! Den teknikken må jo kunne brukes til votter også, tenker jeg :-)Fine gode sokker du har strikket, gjorde seg med bord på. Fingervanter har jeg også strikket et par ganger, dine ble så fine! Heldig venninne som endte opp med dem. :-)
Jeg må jo kommentere naturbildene dine fra litt tidligere også, nydelig lys og utrolig flott natur oppe i nord - jeg får hjemlengsel... Takk for at du deler :-)
Ønsker deg en fin, fin torsdag!

Desirée sa...

Alltid spennende med nye teknikker, den så jo fin ut :)

De sokkene var jo knall! De hadde nok gubbelure likt, han er svoren Arsenalfans :) Må vel kanskje strikke han ei lue en gang ;)

Ha ei flott og herlig helg!

Klem fra nord :)

Strikkelene sa...

Heldige Arsenalsupporteren! Regner med at de sokkene gjorde lykke :)

Aldri hørt om den strikketeknikken jeg heller - og den ser jo utrolig spennende ut!

Klem nordfra :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails