fredag 17. januar 2014

På tur i kulda.

Det nye året har her i nord bydd på kalde dager
med et utrolig flott lys.



Da er det bare en ting å gjøre;
på med varme klær
og komme seg ut på tur.


Gradestokken hjemme viste -8.


20 minutters kjøring utenfor Tromsø
er temperaturen plutselig -16,5.



Selv om kulda merkes, er det utrolig deilig å 
kunne rusle en tur i slike flotte omgivelser.

Men jeg oppdaget fort at jeg måtte være rask på
avtrekkeren når jeg skulle fotografere.
Fingrene ble til istapper på et øyeblikk.




Vel hjemme igjen er det godt å kunne krype opp i sofaen
med fyr i ovnen og et halvferdig prosjekt på strikkepinnene.


Må samtidig innrømme at jeg er blitt avhengig..
Avhengig av drinker i alle regnbuens farger..

Det er ikke riktig så ille som det høres ut.
Fikk nemlig juice-presse i julegave av barna mine, 
og det har vist seg å være en fulltreffer.
Så nå startes dagen med ei vitaminbombe av frukt og grønnsaker.

Denne gang ble det en juice av appelsin, epler, lime,
rødbeter, selleri, gulrot og ingefær.
Rett og slett nydelig!


8 kommentarer:

Tante Constanse sa...

Så flotte bilder!!! Det er skikkelig surt om dagen her i trøndelag også, selv om det er bare -6 her, så ikke på langt nær så kaldt som hos deg ;-)
Ser jo herlig ut den drinken du har ordnet deg, en skikkelig vitaminbombe må det jo være! Strikketøyet ditt ser så mykt og deilig ut, kos deg med pinner og deilig drikke - og ha en fortsatt fin fredag! :-)

Fru Tunheim sa...

God tur til hytta....det hørtes forlokkende ut.

Desirée sa...

Herlige bilder! Tenk at sola snart er her! Det er så lyst om dagene nå, skikkelig deilig :)

Ha ei vidunderlig helg!

Klem :)

BrittB sa...

Nydelige natur- bilder, som alltid!! :-)Jeg har ikke bevega meg utendørs idag - og ikke har jeg tenkt å gjøre det heller..koser meg inne! :-)
Drinken din ser fristende ut!
Ha en fin lørdag!! :-)

Snertne sneller og små nøster sa...

Så fine bilder :-) Det er kaldt her også, men det er jo så vakkert :-))

Juicepresse ja - det hørtes slett ikke dumt ut...mmmm

God helg til deg, kjære du - klem Siv

Strikkelene sa...

Nydelige vinterbilder :) Her i Alta er vi nede i -23 c i dag. Brrrr

Klem, Lene Sofie

Barwitzki sa...

Tusen takk for fine bilder - ja så herlig naturen med deilig lys. Vi har grå denne dager.
Drink din ser ut veldig god - hva for pen ide juicepresse sunn :-)
Jeg presser med hånd orange hver dag nå. Ha hyggelig moro med strikke.
Klem fra Viola.

Jill c",) sa...

Den naturen dåkkes e bare noe helt for seg selv. Skulle jeg flyttet fra havet måtte det blir rett opp til Nord norge:) Just love it:))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails