torsdag 23. januar 2014

Varmende masker


Vi mennesker er jammen ulike.
Mens jeg rusler rundt
barbeint og med glovarme bein,
klager min datter over frosne tær.



Et dykk i garnlagret resulterte i 
et utvalg av garn i varme farger.


Fantasien fikk utfolde seg fritt,
og jeg ble mer og mer fornøyd etter hvert som 
antallet omganger økte.



Litt ekstra "styling" dukket opp underveis,
som hullrad, dusker og skinnsåler.






Jeg må si meg fornøyd med det ferdige resultatet.
Garnlagret har minket,
ikke trenger jeg å stoppe sokker siden jeg sydde på skinnsåler
og min datter blir varm på beina.

22 kommentarer:

Birgitte sa...

Så fine! Stilige mønsterborder i gode farger. Lurt med skinnsåle:)

BrittB sa...

Så fine de ble!! Heldige dattera di! :-) Liker veldig godt fargene du har brukt -og den dusken og ikke minst skinnsålene gjorde virkelig prikken over i-en!

Tante Constanse sa...

De ble virkelig fine! Herlige farger, og så lurt å sette skinnsåler på, blir nok varm på beina datteren din også nå, ja :-)

Barwitzki sa...

Så herlige innesko har du strikkt.
Ser ut deilig varm med fantastisk farger. Fine overraskelse for dattera di... ja med sikkerhet varm føtter. Vi har nå endelig litt snø også - vinter er og det er riktig.
Ha en riktig fin helg Randi. Hilsen til deg fra Viola.

Lisbeths verden sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Lisbeths verden sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Lisbeths verden sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Monstermønster sa...

Veldig flott! Deilig når garnlageret kan forvandles til noe så pent og praktisk!

Snertne sneller og små nøster sa...

De ble utrolig fine :-) Kan tenke meg at datteren ble storfornøyd :-)) Jeg pleide å være varm på føttene jeg, men plutselig ble jeg kald :-/

God helg, søte du - klem Siv

Frøken Lykkelig sa...

Kjempefine!!! Jeg er også en fot - fryser ;-) og mååå ha strikkesokker på :-) kjempefint mønster og fine farger :-)

Hannesol sa...

Utrolig flotte! Og så smart med skinnsåle!

Marianne sa...

Så flotte de ble, da ble nok datteren din glad:-) God søndagskveld! Klem Marianne

Marianne sa...

Så flotte de ble, da ble nok datteren din glad:-) God søndagskveld! Klem Marianne

Ingunn sa...

Dette ble stas-sokker/tøfler! Sålene gjør dem ekstra holdbare og sklisikre. Kjempefine mønsterborder!
Godt jobba!

Fortsatt god søndag!

Klem fra Ingunn

Fru Tunheim sa...

Kjempefine!

Desirée sa...

De er bare så fine!! Er nok litt misunnelig på dem ;)

Ha ei nydelig ny uke!

Klem fra Desirée

Siddis back home sa...

De var knallfine! Ha en fin kveld1

Kirsti sa...

Så fine! Det gjorde seg virkelig med såle og dusk:)

tantemaraj sa...

Så flotte labber! tenk å trylle sånt fint mønster frem med pinnene… Som både er praktisk og hjelper på garnlagerslank!! God helg!!

oddi sa...

Kjempefine! Jeg er også "barfotindianer". Husker godt da jeg bodde i Alta og folk så rart på meg når jeg gikk ut med søpla på kalde vinterkvelder. Jeg hadde nemlig bare bein i treskoene. Min datter derimot, hun kunne sikkert hatt flere par ullsokker på beina... God helg!

Mayen sa...

Godt vi er forskjellige! Har skikkelige frossenføtter, og dermed også et STORT lager av sokker ;o)

Eli Kristin sa...

Hihi, må le! :) Slik er det hos oss også. Jeg går gjerne barføtt året rundt, men eldste jenta mi er frostig og elsker tykke og varme sokker.

Herlig variant her, har ikke sett slike før. Nydelig mønster du har laget og varme og stoppefrie med gode såler på.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails